نماینده رهبری در آذربایجان شرقی: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند



احمد مطهری اصل، نماینده رهبری در آذربایجان شرقی گفت: «طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند و در این سنگر باید با ارتقای سطح علمی و تقوای الهی حرکت عزتمندانه داشته باشند.»

او افزود: «علم و تقوای طلاب به معنای توجه آن‌ها به تقویت پایه‌های نظام اسلامی است.»

مریم مقدم، کارگردان ممنوع‌الخروج: پزشکیان جامعه را در مرداب دروغ غرق می‌کند


 

مریم مقدم، یکی از دو کارگردان فیلم «کیک محبوب من» از توقیف دوباره پاسپورت خود و بهتاش صناعی‌ها، همسرش و دیگر کارگردان این فیلم، هنگام خروج از کشور خبر داد و خطاب به پزشکیان نوشت که او نه تنها جامعه را رو به رشد و اصلاح نمی‌برد، بلکه آن را در «مرداب دروغ» غرق می‌کند.


مقدم روز چهارشنبه در حساب خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «دیروز و در حالی که می‌خواستم بعد از مدتی طولانی برومو خانواده‌ام را در سوئد ببینم و شاید بتوانم در نمایش فیلم‌مان حضور داشته باشم، در فرودگاه پاسپورتم را دوباره توقیف کردند و گفتند که من و بهتاش مجددا ممنوع‌الخروج شده‌ایم.»

آتش‌سوزی در نخلستان‌های بزمان در ایرانشهر



تصاویری که رسانه‌های محلی سیستان و بلوچستان منتشر کرده‌اند، وقوع آتش‌سوزی در نخلستان‌های منطقه بزمان در شهرستان ایرانشهر در روز چهارشنبه ۲۶ شهریور را نشان می‌دهد.


به گزارش حال‌وش، آتش‌سوزی باغات و نخل‌های شهر بزمان به سمت منازل مسکونی پیشروی کرده و اهالی به همراه آتش‌نشانان در حال تلاش برای خاموش کردن آتش هستند.


بر اساس این گزارش آتش‌سوزی که علت آن هنوز مشخص نیست، از حوالی ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شده و تا ساعات بعدازظهر همچنان ادامه داشته است.


از خسارات مالی و جانی احتمالی این آتش‌سوزی هنوز گزارشی منتشر نشده است.

نظرات مخاطبان در مورد تحریم ایران‌ایر

اعلام این خبر که چهار کشور بزرگ غربی قصد تحریم ایران‌ایر را دارند، واکنش‌های گسترده‌ای در میان مسافران، مشتریان و گروهی از ایرانیان داخل و خارج از ایران برانگیخته است.


با اینکه سخنگوی ایران‌ایر می‌گوید هنوز چیزی درباره تحریم به آنها اعلام نشده، اما آینده پروازهای این خط هوایی به مقاصد اروپایی در وضعیتی نامشخص قرار دارد.

پری صابری درگذشت؛ «شمس پرنده» و «مردگان بی‌کفن و دفن»


پری صابری از کارگردانان قدیمی و شناخته‌شده تئاتر ایران در ۹۲ سالگی در گذشت.


خانم صابری متولد سال ۱۳۱۱ در کرمان بود. پس از پایان تحصیلات مقدماتی در ایران، به فرانسه رفت و تئاتر و سینما خواند.


از کارهای عمده او می‌توان به ریاست اداره فوق برنامه دانشگاه تهران و همچنین ترجمه و کارگردانی تئاترهای متعدد اشاره کرد.


حزب توده و نیروی سوم

پری صابری در گفت‌و‌گو با بنیاد مطالعات تاریخ ایران درباره دوران دبیرستان خود در ایران که همزمان با جنبش ملی شدن نفت است گفته بود: «اعتصاب کردن و نظم مدرسه را بهم زدن امری عادی و روزمره برای دانش آموزان بود.»


او این نوع کنش‌ها را در راستای فعالیت‌ها و نفوذ حزب توده در مدارس و دانشگاه‌های ایران می‌دانست. در پایان تحصیلات مقدماتی به فرانسه رفت.

نماینده رهبری در آذربایجان شرقی: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند

احمد مطهری اصل، نماینده رهبری در آذربایجان شرقی گفت: «طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند و در این سنگر باید با ارتقای سطح عل...