حضور شاهزاده رضا پهلوی در مراسم یادبود قربانیان هولوکاست


شاهزاده رضا پهلوی به همراه گیلا گامالیل، وزیر اطلاعات اسرائیل در بنای یاد واشم در بیت‌المقدس

شاهزاده رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایران که به اسرائیل سفر کرده است، در مراسم سالانه یادبود قربانیان نسل‌کشی یهودیان به وسیله آلمان نازی شرکت کرده است.

آقای پهلوی هنگام حضور در بنای یادبود یاد‌‌واشم در بیت‌المقدس، ادای احترام به قربانیان هولوکاست را «وظیفه خود به نمایندگی از هم‌وطنانش» عنوان کرد.

شاهزاده رضا‌ پهلوی همچنین در حاشیه این مراسم با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار و درباره اوضاع ایران و منطقه گفت‌و‌گو کرد.

آقای پهلوی در این مراسم در مصاحبه شبکه خبری آی-۲۴ تلویزیون اسرائیل گفت: «هدف من این است که به همه جهان بگویم آن چه که از رژیم ایران می‌شنوید، چیزی نیست که مردم ایران به آن باور داشته باشند. این رژیم نماینده مردم ایران نیست.»

او گفت مردم ایران به تاریخ ۲۵۰۰ ساله خود که مربوط به دوران نجات یهودیان به وسیله کوروش کبیر است، افتخار می‌کند.

آقای پهلوی همچنین گفت: «امروزه رژیمی داریم که می‌گوید هولوکاست هیچ وقت رخ نداده است. وظیفه من است که به نمایندگی از هم‌وطنانم به قربانیان هولوکاست و مردم اسرائیل ادای احترام کنم.»

شاهزاده رضا پهلوی و همسرش یاسمین پهلوی دوشنبه صبح وارد اسرائیل شدند و مورد استقبال گیلا گامالیل، وزیر اطلاعات این کشور قرار گرفتند.

آقای پهلوی هنگام ورود به اسرائیل در توییتر نوشت: «یاسمین و من در اسرائیل هستیم. خوشحالیم که اینجاییم و به تلاش برای ساختن آینده‌ای سرشار از صلح و آبادانی که مردم منطقه ما شایسته آنند متعهدیم. از فرزندان کوروش تا فرزندان اسرائیل، ما این آینده را همراه یکدیگر و با دوستی خواهیم ساخت.»

سفر آقای پهلوی به اسرائیل که در ادامه سفرهای اروپایی او برای رایزنی درباره اوضاع ایران صورت می گیرد با واکنش‌های مختلفی همراه شده است.

استقبال گیلا گامالیل از آقای پهلوی و همسرش در فرودگاه

مسیح علی‌نژاد، از فعال سیاسی که همانند آقای پهلوی از امضاکنندگان منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی، مهسا، است، در توییتر نوشت: « ملت ایران با اسراییل دشمنی ندارد. این جمهوری اسلامی است که مرزهای خصومت و دشمنی علیه یهودیان را نه تنها در ایران، بلکه در منطقه و جهان درنوردیده. از بمب‌گذاری مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس (۱۹۹۵) تا حمله به کنیسه‌‌ در آلمان.»

او در ادامه نوشت: « باید که فریاد دوستی و صلح جهانی مردم ایران را به گوش جهان رساند و گفت که این ایدئولوژی اسلام‌گرایان است که در دشمنی با اسرائیل نتیجه‌ای جز ترویج فقر، دشمنی، افراط‌گرایی و جنگ در منطقه نداشته است. سفر آقای پهلوی خاطرنشان کردن این پیام روشن است که با سرنگونی جمهوری اسلامی، صلح و دوستی در منطقه جایگزین نفرت و دشمنی خواهد شد.»

با این حال، بعضی با اشاره به مشکلات داخلی بنیامین نتانیاهو و تظاهرات گسترده مخالفان علیه سیاست‌های او، زمان این سفر را مناسب ندانسته‌اند 

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...