اعتراضات ایران؛ شورای حقوق بشر با ابراز «نگرانی جدی» ماموریت گزارشگر ویژه را تمدید کرد


در غیاب ۱۶ کشور که رای ممتنع دادند، قطعنامه محکومیت وضعیت حقوق بشر ایران با ۲۳ رای مثبت، تصویب شد

پیش‌نویس قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در محکومیت وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران با ۲۳ رای مثبت تصویب شده است.

این قطعنامه با ابراز «نگرانی عمیق» سرکوب‌های خونین اخیر اعتراضات در ایران و افزایش اجرای حکم اعدام در این کشور را محکوم کرده است.

قطعنامه به طور ویژه از صدور مجازات اعدام برای معترضان به حکومت جمهوری اسلامی هم انتقاد کرده و خواستار توقف مجازات اعدام برای معترضان و افراد زیر ۱۸ سال شده است و تاکید کرده که محاکمه افراد فقط توسط «محاکم صالح، مستقل و بی طرف» باید انجام شود.

این شورا «تبعیض و خشونت سازمان یافته بر اساس جنسیت، قومیت، مذهب یا عقاید سیاسی» در ایران را محکوم کرده و خواستار تضمین حق آزادی بیان و عقیده ازسوی جمهوری اسلامی و پایان «مصونیت از مجازات» عاملان نقض حقوق ایرانیان شده است 

هشت کشور ویتنام، پاکستان، چین، قزاقستان، بنگلادش، بولیوی،کوبا و اریتره، به پیش نویس این قطعنامه رای منفی داده‌اند. روسیه پیشتر به دلیل حمله نظامی به اوکراین از این شورا اخراج شده و در حال حاضر در آن حضور ندارد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...