ادامه «مسمومیت» زنجیره‌ای در ایران؛ انتقاد از انکار مسئولان و «بایکوت» مدارس در مهاباد

دیروز در اعتراض به «مسمومیت‌ها در مدارس» تجمعی در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پروش در شاهین شهر اصفهان برگزار شد که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و پلیس از گاز اشک‌آور استفاده کرد
گزارش‌ها از ایران حاکی است که با وجود سکوت رسانه‌های رسمی، مساله بروز علائم مسمومیت در میان دانش‌آموزان از دیروز شنبه و بعد از گذشت چند روز تعطیل در ایران دوباره اتفاق افتاده و امروز یکشنبه (۲۷ فروردین) گزارش‌های مشابهی منتشر شده است. دیروز تجمع اعتراضی در شاهین‌شهر اصفهان هم با تهدید پلیس و گاز اشک‌آور رو‌به‌رو شد. این در حالی است که با وجود گذشت ۵ ماه از اولین موارد بروز علائم مسمومیت در دانش‌آموزان که از شهر قم شروع شد، مسئولان همچنان پاسخ روشنی به نگرانی خانواده‌ها نداده‌اند.

همزمان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان گزارش داد که فعالان مدنی مهاباد در اعتراض به آنچه که «حملات شیمیایی» خوانده و «نبود امنیت جانی» دانش‌آموزان،‌ از آنها خواسته که امروز،‌ یکشنبه ۲۷ فروردین، از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

امروز همچنین گزارش شد که در چند مدرسه در ایران از جمله دبیرستان ستایش در محله خلیج فارس تهران، مدرسه معراج اردبیل، طراوت ارومیه و کرج، عده‌ای از دانش‌آموزان دچار حالت مسمومیت شدند.

دیروز، ۲۶ فروردین، در میان دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه معروف شافعی و دبیرستان حاج صالح شاطری و دبستان ستایش در مهاباد علائم مسمومیت ظاهر شده و عده‌ای از دانش‌آموزان به مراکز درمانی منتقل شدند. شاهدان می‌گویند مسئولان مدرسه به دانش‌آموزان دبیرستان ستایش اجازه خارج شدن از مدرسه را ندادند و بعدا آمبولانس و ماشین آتش‌نشانی در مقابل مدرسه دیده شده است. 

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...