سه نهاد دولتی ایران مقصر تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان اعلام شدند


معاون سازمان برنامه و بودجه امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفته «وزارت آموزش و پرورش ۲۷ اسفند ماه بار مالی ناشی از رتبه بندی را به این سازمان اعلام کرد»

سه نهاد دولتی ایران شامل سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی که روسای هر دو معاونان رئیس جمهور ایران هستند و وزارت آموزش و پرورش، مقصر تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان اعلام شده‌اند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گزارشی که امروز پانزده فروردین ۱۴۰۲ (چهارم آوریل) منتشر کرده این سه نهاد را مقصر اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، سازمان برنامه و بودجه به علت «عملکرد غیرمسئولانه و عدم لحاظ آسیب‌های ناشی از تاخیر در اجرای قانون و عدم درک نقش حساس معلمان در کشور» و سازمان اداری و استخدامی به دلیل تدوین «غیرصحیح آئین‌نامه اجرایی قانون» و همچنین «اطاله زمان اجرایی شدن رتبه بندی معلمان» از مقصران تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان هستند.

در این گزارش وزارت آموزش و پرورش هم به دلیل «محاسبه اشتباه کسورات حقوق اسفند ماه معلمان» مقصر شناخته دانسته شده است 
رحیم ممبینی، معاون سازمان برنامه و بودجه، امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفته «وزارت آموزش و پرورش ۲۷ اسفند ماه بار مالی ناشی از رتبه‌بندی را به این سازمان اعلام کرد» به گفته او «این وزارتخانه بار مالی را ۴۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد اما بررسی کارشناسان ما نشان داد که این رقم در حقیقت ۵۲ هزار میلیارد تومان است».

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...