تکرار وعده‌های رئیسی درباره مسکن و اشتغال؛ «اگر دولت‌های قبلی خانه می‌ساختند امروز مشکل نداشتیم»


ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، در جریان سفری به خوزستان وعده‌های خود درباره بهبود وضعیت مسکن و اشتغال در ایران را تکرار کرده، بدون آنکه توضیحی درباره وضعیت وخیم اقتصادی جاری بدهد.

او از جمله مضمون ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را تکرار کرده، هرچند به نظر می‌رسد در پی تعدیل موضعش در این زمینه بوده است.

آقای رئیسی گفته: «باید در هر سال یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد، در همه سال‌ها، در مجلس هم قانون شد. دولت‌های گذشته باید یک میلیون مسکن را ایجاد می‌کردند، اگر می‌کردند امروز بحران مسکن نداشتیم.»

ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی جزو وعده‌های ابراهیم رئیسی در زمان به قدرت رسیدن بود و مجلس اصولگرا هم قانون جهش تولید مسکن را در مهر ۱۴۰۰ تصویب کرد، یعنی برخلاف گفته آقای رئیسی دولت‌های قبلی وظیفه قانونی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی نداشتند. 
این وعده یک میلیونی از آغاز با تردید اقتصاددانان و دیگر کارشناسان روبرو بوده و در عمل هم با گذشت دو سال از ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی نشانه‌ای از تحقق آن به چشم نمی‌خورد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...