به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری؛ یک معلم در بیرجند اخراج شد


 علیرضا اصغری درمیان، معلم و روحانی اهل سنت ساکن بیرجند به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، پس از سی و چهار سال فعالیت در آموزش و پرورش از محل کار خود اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا اصغری درمیان، معلم و روحانی اهل سنت ساکن بیرجند از محل کار خود اخراج شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “آقای اصغری پس از سی و چهار سال فعالیت در آموزش و پرورش استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از حدود سه ماه پیش به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری، از محل کار خود اخراج شده است.”

به گفته این منبع مطلع، “جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علیرضا اصغری درمیان در دادگاه ویژه روحانیت در مشهد به اتهام تبلیغ علیه نظام برگزار شد اما تاکنون حکمی برای وی صادر نشده است.”

آقای اصغری درمیان پیشتر در تاریخ هفتم آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد. وی نهایتا پس از هفت روز با تودیع قرار وثیقه دو میلیارد تومانی آزاد شد.

علیرضا اصغری درمیان، ۵۹ ساله، پدر چهار فرزند، معلم، روحانی اهل سنت و ساکن بیرجند است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.


خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...