یکسال و نیم پس از ابلاغ قانون «جوانی جمعیت»؛ مسئولان از «آمار فاجعه‌بار» سقط جنین غیرقانونی در ایران می‌گویند

 

یک مقام وزارت بهداشت ایران می‌گوید که اغلب سقط جنین غیرقانونی در ایران به وسیله قرص و در خانه‌ها انجام می‌شود و به این دلیل آمار دقیقی وجود ندارد

۸ ساعت پیش
حدود یک سال و نیم پس از ابلاغ قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» در ایران و بی‌توجهی به هشدارهای فعالان حقوق زنان و کارشناسان در مورد ضرورت دسترسی همگان به امکانات جلوگیری از باروری، حالا مسئولان جمهوری اسلامی از «آمار فاجعه‌بار» سقط جنین غیرقانونی در ایران خبر دادند.

سلیمان حیدری، مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ایران، می‌گوید که «چون ۷۰ تا ۸۰ درصد» موارد سقط جنین غیرقانونی و غیرپزشکی در خارج از مراکز درمانی انجام می‌شود، «آمار دقیقی از سقط جنین غیرقانونی» در ایران در دست نیست.

او دوشنبه ۲۸ فروردین ماه به خبرگزاری ایسنا گفت: «آمار مختلفی مطرح شده که از آنجایی که قابل اطمینان نیست، نمی‌توان آن‌ها را مطرح کرد. هرچند که اگر درست باشند، فاجعه‌بار است.»

این مقام وزارت بهداشت ایران می‌گوید که اغلب موارد سقط جنین یا در مطب ماما انجام می‌شود یا چون با قرص‌های خونریزی‌دهنده است در خانه‌ها انجام می‌شود و به این دلیل آمار دقیقی وجود ندارد.
آقای حیدری آمار سقط جنین به دلایل پزشکی و قانونی را در ایران حدود ۱۰ هزار مورد در سال عنوان کرد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...