حجاب اجباری؛ نماینده مجلس ایران می‌گوید قوه قضائیه برای «ارائه راهکار» تا ۱۴ فروردین مهلت دارد

 

بر اساس گزارش‌ها عده افرادی که با حجاب اجباری در ایران مخالفت می‌کنند، افزایش چشمگیری یافته است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی ایران با تعیین مهلت گفته است که اگر قوه قضائیه راهی برای مبارزه با بی‌حجابی ارائه نکند، طرح نمایندگان در این باره در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفته است اگر قوه قضائیه تا ۱۴ فروردین- دو روز دیگر- به گفته او راه‌کارهای لازم برای «خلاء‌های قانونی در بحث ایجابی و یا سلبی حجاب» ارائه ندهد، طرح نمایندگان در این مورد در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

پیش از این بیژن نوباوه، از دیگر نمایندگان مجلس، گفته بود با موافقت سران قوا با طرح جدید مجلس شورای اسلامی، تحمیل حجاب به شکل «هوشمند» انجام می‌شود و زنان بی‌حجاب پس از شناسایی با دوربین‌های مداربسته در اماکن عمومی، «غیرحضوری» مجازات خواهند شد. جزئیات طرح مورد نظر آقای نوباوه مشخص نیست.

آقای حاجی‌دلیگانی گفته است: در گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد «عفاف و حجاب»، که روز ۲۳ اسفند سال گذشته در مجلس قرائت شد، از قوه قضائیه خواسته شده است تا ظرف سه هفته راه‌کارهایی در این مورد ارائه دهد، که این مهلت در ۱۴ فروردین، دوشنبه این هفته، به سر می‌رسد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...