همایش «گفتگو برای نجات ایران» با شرکت چهره‌های سیاسی و مدنی از داخل و خارج


مخالفان حکومت در ایران عصر جمعه در همایشی مجازی تحت عنوان «گفتگو برای نجات ایران» شرکت کرده‌اند. چهره‌های مهمی از جامعه مدنی، فعالان سیاسی و اجتماعی از داخل و خارج در سه پنل مختلف روز اول این همایش سخنرانی کردند.

موضوع اصلی این جلسه تحولات سریعی است که بعد از کشته شدن مهسا امینی در روز ۲۵ شهریور پس از بازداشت توسط گشت ارشاد در ایران روی داد؛ که مهمترین آنها اعتراضات گسترده سراسری است.

هاشم آقاجری از چهره های سیاسی اصلاح طلب در ایران در آغاز این نشست با اشاره به بیانیه میرحسین موسوی که خواستار عبور از قانون اساسی جمهوری اسلامی می‌شود گفت رهبر جنبش سبز به این نتیجه رسیده است که اصلاح از درون در ایران «ناممکن است.»

آقای موسوی، آخرین نخست وزیر جمهوری اسلامی، روز ۱۵ بهمن در پیامی از حبس خانگی خواهان تدوین یک قانون اساسی جدید «برای نجات ایران» شد و گفت موضوع باید در یک همه‌پرسی آزاد به تایید مردم ایران برسد. آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی به تازگی درخواست همه پرسی را رد کرده است. 

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...