تهدید دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس به‌ دلیل عضویت در یک گروه تلگرامی


 حراست دانشگاه تربیت مدرس تهران با ارسال پیامک‌هایی تهدیدآمیز برای دانشجویان، از آنان خواست تا از گروه تلگرامی «توییتر دانشجویان تربیت مدرس‌» خارج شوند.

در این پیامک دانشجویان تهدید شدند که در صورت ادامه عضویتشان در این گروه، با آنان برخورد خواهد شد.


کانال تلگرامی خبرنامه امیرکبیر روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ تصاویری از پیامک‌های تهدیدآمیز حراست دانشگاه تربیت‌ مدرس خطاب به دانشجویان منتشر کرد.


به گفته خبرنامه امیرکبیر، این تهدیدها «پس از افشای رسوایی جنسی محمدحسین پرکره، رییس حراست دانشگاه تربیت مدرس» آغاز شد.


این گروه صنفی دانشجویی تاکید کرد که رییس حراست دانشگاه با این اقدام سعی در سرپوش گذاشتن روی موضوع «فساد جنسی» خود دارد.


تصاویر منتشر شده در کانال تلگرام دانشجویان پیشرو نیز نشان می‌دهد حراست این دانشگاه به اعضای یک گروه تلگرامی مستقل و دانشجویی، پیامکی تهدیدآمیز در مورد ادامه عضویتشان فرستاده است.



پیامک تهدیدآمیز حراست دانشگاه تربیت مدرس به دانشجویان

این پیامک‌ها از سوی «مرکز رصد فضای مجازی حراست دانشگاه» برای دانشجویان ارسال شده است.


در گزارش این تشکل صنفی آمده که دانشجویان پیامک‌های آن‌ها را با مطالبی همراه با هشتگ «همچنان عضوم» پاسخ داده و این تهدیدها را مسخره کرده‌اند.


طی روزهای گذشته فشارهای امنیتی بر دانشجویان در برخی دانشگاه‌های کشور افزایش یافته است.


دانشگاه خواجه‌نصیر در هفته گذشته با اعلام قوانینی برای دانشجویان، تشکیل گروه‌های مجازی بالای ۱۰۰ نفر را نیازمند مجوز کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانست.


طبق اعلام این دانشگاه، عضویت دانشجویان با هدف ارتباط و تبادل در شبکه‌ها، نرم‌افزارها و «سکوی مجازی گروه‌های غیرقانونی»، مشمول تنبیه خواهد شد.


جمهوری اسلامی از زمان اعتراضات سراسری که پس از قتل حکومتی مهسا ژینا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد در روزهای پایانی شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد، فشارها بر دانشجویان معترض و استادان حامی دانشجویان را افزایش داده است.


در جریان این اعتراضات، صدها دانشجو بازداشت، احضار و از ادامه تحصیل تعلیق و تهدید شدند اما کنش‌های اعتراضی با وجود این سرکوب‌های حکومتی همچنان در دانشگاه‌ها ادامه دارد.


در بهمن‌ ۱۴۰۲ گزارش‌هایی درباره احضار تلفنی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات منتشر شد.


آبتین گلکار، استادیار رشته زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس، یکی از استادانی است که دی‌ ۱۴۰۲ در اعتراض به برخوردهای نامناسب با استادان و دانشجویان، از کار در این دانشگاه استعفا داد.


دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، بارها در همراهی با خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی دست به تجمع زده و شعارهایی از جمله «‌جمهوری اسلامی سرنگون سرنگون»، «‌مهسا حدیث سیاوش، ایران مثل آتش»، «زن زندگی آزادی»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و «دانشگاه آزاد است بنیادتان بر باد است» سر دادند.

نماینده رهبری در آذربایجان شرقی: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند

احمد مطهری اصل، نماینده رهبری در آذربایجان شرقی گفت: «طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند و در این سنگر باید با ارتقای سطح عل...