بیانیه ۱۶ تشکل سیاسی: مردم دیگر رای خود را به حراج نمی‌گذارند


 شانزده حزب و تشکل سیاسی در بیانیه‌ای مشترک، انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را «معرکه‌» حکومت خواندند و تاکید کردند تحریم این رویداد یک مسئولیت شهروندی است.


در بیانیه این گروه‌ها که روز چهارشنبه ۳۰ خرداد صادر شده، آمده است: «شهروند ایرانی دیگر رای خود را برای مصلحت نظام به حراج نمی‌گذارد. او می‌داند که رای‌ ندادن نیز گزینه‌ای است و اراده‌اش را با تحریم انتخابات نمایشی- فرمایشی نشان می‌دهد.»


آن‌ها تاکید کردند اصلاح‌طلبان همواره مردم را به «سراب انتخاب بین بد و بدتر» سوق داده‌اند و این بار نیز با شرکت در این انتخابات نمایشی به مردم پشت کردند.


این گرو‌ها اشاره کردند «اکثریت قاطع مردم با تکیه بر تجربه‌های تلخ بیش از چند دهه در جمهوری اسلامی، در دام تله انتخاباتی مافیای اسلامی نخواهند افتاد.»


امضاکنندگان این بیانیه افزودند تحریم این معرکه انتخاباتی برای «حفظ تمدن و فرهنگ ایران»، «استقرار دموکراسی و دفاع از آزادی و حقوق بشر»، و«هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با همه کشورهای جهان» امری ضروری به شمار می‌رود.


نام سازمان‌های عضو پیمان همکاری، حزب دموکرات مسیحی ایران، سازمان‌های جبهه مردمان ایران، جنبش سکولار دموکراسی ایران، اندیشکده آوای آزادی و جنبش همبستگی ملی ایرانیان برای سرنگونی جمهوری اسلامی در میان امضاکنندگان این بیانیه به چشم می‌خورد.

نماینده رهبری در آذربایجان شرقی: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند

احمد مطهری اصل، نماینده رهبری در آذربایجان شرقی گفت: «طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند و در این سنگر باید با ارتقای سطح عل...