صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران


 خبرگزاری هرانا – یک کارگردان از بابت اتهام تجاوز توسط شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پس از محاکمه مجدد به اعدام محکوم شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، برای یک متهم به تجاوز برای مرتبه دوم حکم اعدام صادر شد.


بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۱، یک دختر نوجوان پانزده ساله با نام نیلا با مراجعه به پلیس گفت که از طریق یک مربی خانم جوان چهل ساله با کارگردانی پنجاه ساله آشنا شدم که مدعی شده بود که با اهورا مزدا در ارتباط است و می‌تواند رذایل اخلاقی و شیاطین را از انسان‌ ها دور و روح آنها را پاک کند. من که تحت تاثیر حرف‌های او قرار گرفته بودم برای ملاقات به خانه وی در شمال تهران رفتم.


وی در ادامه افزود: کارگردان به من گفت که برای اینکه شیاطین را از من دور کند باید لباس‌ هایم را درآورد. وی سپس من را را مورد آزار جنسی قرار داده و خواست در این رابطه با کسی حرفی نزنم. در پی صحبت های دختر نوجوان تحقیقات پلیس آغاز شد.


در این گزارش آمده است، در حالی که تحقیات پلیس در این خصوص آغاز شده بود، یک دختر نوجوان دیگر با نام درسا ۱۷ ساله به همراه دو دختر نوجوان دیگر با مراجعه به پلیس شکایتی مشابه متهم اول تنظیم کردند و شمار قربانیان به چهار تن افزایش یافت. در پی شکایت این نوجوانان کارگردان مذکور به همراه همدست وی در تهران بازداشت شدند.


نخستین جلسه دادگاه دو متهم در حالی در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور شاکی ها برگزار شد که با توجه به شواهد پرونده کارگردان به عنوان متهم ردیف اول به اعدام و همدستش به زندان محکوم شد. حکم اعدام کارگردان مذکور چندی بعد توسط دیوان عالی کشور رد و برای برسی به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.


نهایتا این پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت غیر علنی مجددا مورد برسی قرار گرفت که با حکم صادره توسط شعبه قضایی مذکور کارگردان پنجاه ساله برای دومین بار به اعدام محکوم شد. همچنین خانم چهل ساله همدست متهم به جرم مشارکت در جرم به بیست سال زندان محکوم شد.

نماینده رهبری در آذربایجان شرقی: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند

احمد مطهری اصل، نماینده رهبری در آذربایجان شرقی گفت: «طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند و در این سنگر باید با ارتقای سطح عل...