مولوی عبدالحمید: بدانید که زور جواب نمی‌دهد


 مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه سنی‌های زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۱۴ مهر گفت:«اگر حکومتی، مردم داری نداشته باشد آن حکومت ارزشی برای مردمش ندارد.»


او خطاب به مسئولان حکومتی گفت: « بدانید که زور جواب نمی‌دهد. تنها چیزی که جواب می‌دهد مردم داری است. این منطقه پر از طایفه است. طایفه بزرگ هیچ وقت نتوانسته به طایفه کوچکتر زور بگوید و در نهایت با حرف زدن و مذاکره با یکدیگر کنار آمده‌اند. این منطقه را هم قدرت نتوانسته امن کند و مردم استان امنیت منطقه را حفظ کرده‌اند.»


امام جمعه سنی‌های زاهدان با اشاره به حادثه پیش آمده برای آرمیتا گرواند، دانش آموزی که گزارش شده پس از حادثه متروی تهران در کما است گفت: «همه مردم ایران نگران سلامتی او هستند و تمام دنیا هم پیگیر خبر آن هستند. باید مسئله پیگیری شود و با مامور متخلف برخورد شود. تنها چیزی که می‌تواند این مردم را راضی کند برقراری عدالت و مجازات مقصران است.»


آرمیتا گراوند دختر ۱۶ ساله‌ای است که در مسیر مدرسه در ایستگاه مترو شهدا تهران به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی به دلیل «افت فشار بیهوش»‌ شد و هم اکنون تحت تدابیر شدید امنیتی در یک بیمارستان نظامی بستری است. فعالان حقوق بشر گفتند که او در درگیری با پلیس حجاب در داخل مترو دچار آسیب شده است. خبری که دو شاهد عینی در گفتو گو با روزنامه گاردین آن را تایید کردند.


آقای اسماعیل زهی با اشاره به جمعه خونین زاهدان هم گفت: «مردم پس از یکسال هنوز به دنبال گرفتن حقشان هستند اما آن‌ها نمی‌خواهند شهر و استان نا امن بشود. او در پایان سخنانش با اشاره به برگزاری سالگرد خواهان این شد که این‌هفته مردم شعار ندهند و اعتراضشان را با سکوت نشان دهند.»

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...