صدور حکم قصاص و زندان برای سه مامور امنیتی به جرم قتل شهروندی که به معترضان پناه می‌داد


 

توضیح تصویر،

محمد جامه‌بزرگ بامداد سوم مهرماه ۱۴۰۱ با شلیک نیروهای امنیتی در منزلش در ملارد کرج به قتل رسید

یک دادگاه نظامی در تهران حکم قصاص یک مامور امنیتی را که در جریان اعتراضات سال گذشته، شهروندی ساکن ملارد را در خانه‌اش کشت، صادر کرده و برای دو مامور امنیتی دیگر هم حکم حبس صادر کرده است.


محمد جامه‌بزرگ، شهروند ساکن ملارد کرج، شب سوم مهر ۱۴۰۱ و در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» به دست نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش با شلیک گلوله به قتل رسید.


یک منبع نزدیک به خانواده محمد جامه‌بزرگ، صدور حکم اعدام و زندان در شعبه پنجم دادگاه نظامی یک تهران برای سه متهم این پرونده را که همگی از ماموران امنیتی هستند، تایید کرده است.


صدور این حکم در دادگاه بدوی یکی از معدود مواردی است که نیروهای امنیتی در ایران به خاطر برخوردهای خشن و خارج از مقررات با شهروندان با پیگرد قانونی مواجه می‌شوند.

به طور رسمی اعلام نشده مامورانی که در دادگاه نظامی محاکمه شده‌اند به کدام ارگان نظامی تعلق دارند، اما پیش از این نزدیکان آقای جامه‌بزرگ به بی‌بی‌سی گفته بودند که متهمان این پرونده «از نیروهای سپاه و بسیج» هستند.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...