کشته شدن ۲۰ عضو جیش‌العدل، سپاه پاسداران و فراجا در درگیری‌های چابهار، راسک و سرباز

 

در پی بروز درگیری چند ساعته میان گروه جیش‌العدل و نیروهای نظامی در برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان، خبرگزاری‌های حکومتی از کشته شدن ۱۵ عضو این گروه خبر دادند. چند تن از نیروهای سپاه و فراجا نیز در این درگیری‌ها کشته و شماری دیگر زخمی شدند.


دقایق اولیه بامداد پنج‌شنبه خبرگزاری‌های حکومتی از حمله مسلحانه به مقر سپاه پاسداران در شهرستان راسک خبر دادند و هم‌زمان، جیش‌العدل با انتشار ویدیویی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد اعضای این سازمان، این مقر و انبار تسلیحات آن را تصرف کرده‌اند.


در مقابل، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ورود اعضای جیش‌العدل به ساختمان سپاه پاسداران را تکذیب کردند.


علاوه بر راسک، گروه جیش‌العدل با انتشار بیانیه‌ای خبر از شروع عملیات‌ زنجیره‌ای در شهرهای چابهار و سرباز هم داد.


این اظهارات ضد نقیض در درباره ابعاد و تبعات حمله تا ساعات بعدی ادامه یافت و در نهایت، با گذشت ساعاتی از این درگیری، صبح روز پنج‌شنبه ۱۶ فروردین رسانه‌های حکومتی در ایران خبر دادند تعداد اعضای کشته شده جیش‌العدل به ۱۵ نفر افزایش یافت.


طی ساعات گذشته، درباره آمار کشته‌های نیروهای سپاه پاسداران و فراجا اظهارات ضد و نقیضی از سوی مقامات جمهوری اسلامی منتشر شده است.


در آخرین اظهار نظرها، محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، تایید کرد سه تن از نیروهای فراجا و دو عضو سپاه پاسداران در این درگیری کشته شدند.


صبح روز پنج‌شنبه مقام‌های حکومتی از پایان درگیری‌ها و «آزاد کردن گروگان‌ها» خبر دادند.


پیش از آن و در بامداد شانزدهم فروردین برخی خبرگزاری‌های حکومتی، از جمله تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، از پایان درگیری‌ها خبر داده بودند. هم‌زمان وب‌سایت حال‌وش که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، گزارش داده بود با گذشت بیش از پنج ساعت، درگیری‌های شدید همچنان در چابهار، راسک و پارود ادامه دارد.

تبدیل شدن سفر با هواپیما به پدیده‌ای لوکس در ایران

 امیرپویان رفیعی شاد، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی تهران اعلام کرد مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی با توجه به نرخ فزای...