با وجود زخمی شدن زنان، سازمان زندان‌ها ضرب و شتم در اوین را تکذیب کرد


در پی انتشار خبر حمله روز ۱۶ مرداد گارد اوین و مجروح شدن تعدادی از زنان زندانی سیاسی، سازمان زندان‌ها اعلام کرد که زندانیان معترض با وجود خشونت پرسنل حفاظت زندان مورد ضرب و شتم قرار نگرفته‌اند.


روابط عمومی سازمان زندان‌ها با صدور اطلاعیه‌ای بدون اشاره به دلیل اعتراض زندانیان و با متهم کردن نرگس محمدی، نوشت تعدادی از زندانیان به سمت افسر نگهبانی هجوم برده و پس از شکستن قفل در حیاط قصد خروج از بند را داشتند که پرسنل زندان آن‌ها را بازگرداندند.


این گزارش با بیان اینکه دو نفر از زندانیان به دلیل استرس ناشی از «سر و صدا و هیاهوی سایر همبندیان خود» دچار تپش قلب و استرس شدند، افزود: «پس از چکاپ اولیه بهداری بازداشتگاه یکی از آنان به داخل بند عودت و زندانی دیگر جهت اطمینان به مراکز درمانی بیرون زندان اعزام شد.»


سازمان زندان‌ها در اطلاعیه خود نوشت آنها پس از معاینات انجام‌شده به زندان بازگشته و حال عمومی هر دو مساعد است.


رضا اکوانیان، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت سازمان زندان‌ها با وجود ثبت جراحات و کبودی‌های تن زنان زندانی از سوی دو تن از پزشکان زندان، گزارش‌های منتشر شده از جزئیات ضرب‌وشتم زندانیان و فیلم دوربین‌های مداربسته زندان، اقدام به تکذیب خشونت علیه زندانیان از سوی ماموران گارد زندان کرده است.

نماینده رهبری در آذربایجان شرقی: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند

احمد مطهری اصل، نماینده رهبری در آذربایجان شرقی گفت: «طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند و در این سنگر باید با ارتقای سطح عل...