رکورد شکنی گرما و هشدار دوباره به مردم برای صرفه‌جویی برق



احد وظیفه از مدیران سازمان هواشناسی از رکوردشکنی دمای پنج شهر کشور در تابستان امسال خبر داد. همزمان، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت که امسال اوج مصرف برق کشور ۲۳ بار از نصاب‌های سال گذشته عبور کرد. شرکت توزیع برق تهران بزرگ هم از مردم خواست میزان مصرف برق خود را کاهش دهند.


وظیفه روز یک‌شنبه ۱۴ مرداد در گفت‌وگو با ایسنا از شهرهای اصفهان، نایین، شیراز، بافق و یزد به عنوان شهرهایی که رکورد بیشترین دما در آن‌ها شکسته شد، نام برد و گفت بیشترین دمای ثبت شده در تهران در تابستان امسال ۴۱.۷ درجه سلسیوس بود.


به گفته وظیفه، پیش از این بالاترین دمای ثبت شده در اصفهان ۴۳ درجه سلسیوس در ۲۰ تیر سال ۱۳۸۰ بود اما روز شش مرداد امسال دمای ۴۴.۳ درجه سلسیوس و هفت مرداد دمای ۴۴.۶ درجه سلسیوس به ثبت رسید.


سازمان هواشناسی کشور روز جمعه ۱۲ مرداد ماه با پیش‌بینی افزایش دما برای این هفته اعلام کرد که اکثر مناطق کشور دمای بالای ۴۰ درجه خواهند داشت.


این سازمان افزود: «اهواز با دمای ۴۸ درجه گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۳ درجه خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود.»


پیش از این در روز اول مرداد، مرکز ملی مدیریت بحران سازمان هواشناسی اعلام کرد دمای هوا در تیر ماه امسال ۱/۳ درجه از متوسط ۳۰ ساله گرم‌تر شد

نماینده رهبری در آذربایجان شرقی: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند

احمد مطهری اصل، نماینده رهبری در آذربایجان شرقی گفت: «طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند و در این سنگر باید با ارتقای سطح عل...