درخواست آزادی شریفه محمدی در تجمع‌های کارگری کرمانشاه و شوش



شماری از فعالان کارگری در شهرهای مختلف از جمله شوش و کرمانشاه این یکشنبه هم به درخواست آزادی کارگران زندانی و مطالبات صنفی تجمع کردند.


در تجمع بازنشستگان شوش که امروز یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ برپا شد، علی نجاتی از کارگران بازنشسته سندیکای نیشکر هفت تپه با اشاره به حکم شریفه محمدی، فعال کارگری، خواستار لغو این حکم شد. در کرمانشاه نیز بازنشستگان شعارهایی برای آزادی این زندانی سیاسی سر دادند.


‌شریفه محمدی، فعال کارگری است که با اتهام «بغی» به اعدام محکوم شده است. گزارش‌هایی منتشر شده که حاکی از اعتراف گرفتن از خانم محمدی تحت شکنجه است. فعالان کارگری تاکید دارند که شریفه محمدی فقط «حقوق صنفی کارگران را مطالبه کرده و نسبت دادن حکم بغی به یک فعال صنفی مستقل عادلانه و منصفانه نیست.»


صدور حکم اعدام برای زندانیان سیاسی زن، از جمله شریفه محمدی و پخشان عزیزی با اعتراض‌های بسیاری همراه بوده است. یکی از تازه‌ترین تحولات، نامه‌ای است که وریشه مرادی، فعال مدنی زندانی منتشر کرده و در آن به صدور حکم اعدام این دو زندانی زن اعتراض کرده است.


او در این نامه آورده است: «داعش سر می‌بُرد،‌ جمهوری اسلامی نیز سر به دار می‌کِشد.» خانم مرادی در این نامه آورده است که از حضور در دادگاه انقلاب که قرار بوده «امروز ۱۴ مرداد به اتهاماتش رسیدگی کند، خودداری کرده است.

نماینده رهبری در آذربایجان شرقی: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند

احمد مطهری اصل، نماینده رهبری در آذربایجان شرقی گفت: «طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند و در این سنگر باید با ارتقای سطح عل...