انتقاد کیهان از دستور پزشکیان برای بازگرداندن دانشجویان و اساتید اخراجی به دانشگاه‎‌ها


 کیهان عنوان اصلی خود را به انتقاد از دستور مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران اختصاص داده است

روزنامه کیهان که توسط حسین شریعتمداری منصوب رهبر جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود در عنوان اصلی شماره امروز خود از دستور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور برای بازگرداندن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه‌ها انتقاد کرده است.


کیهان در گزارشی با عنوان «یک تصمیم سؤال‌برانگیز درباره دانشگاه‌ها» و «بازگشت غیرقانونی اخراجی‌های قانونی» نوشته آقای پزشکیان «در حالی خواستار بازگشت همه دانشجویان و اساتید اخراجی شدند که این فرمان سراسری و کلی بدون در نظر گرفتن مستندات قانونی پرونده‌های این‌چنینی خود نوعی ترویج بی‌قانونی است.»


این گزارش گفته «در مواردی که بنا بر مستندات با برخی مجرمان امنیتی یا کسانی که در فتنه و آشوب‌های سال‌های اخیر نقش داشتند و از قضا دانشجو نیز بودند برخورد قضائی شده است همواره شاهد یک بیان از طرف برخی چهره‌های سیاسی یا رسانه‌ها و... بوده‌ایم که "جای دانشجو زندان نیست". نمونه‌های قابل توجهی از این به اصطلاح دانشجویان می‌توان برشمرد که گذر زمان نشان داد که برای برخی صرف داشتن کارت دانشجویی نمی‌توان و نباید مصونیت آسیب‌رسان به جامعه قائل شد.»


مسعود پزشکیان،‌ رئیس جمهور ایران در مراسم معارفه حسین سیمایی صراف، وزیر جدید علوم،‌ تحقیقات و فناوری، دستور به بازگرداندن دانشجویان و اساتید اخراجی را به علنی اعلام کرد.


آقای پزشکیان گفته بود «به وزرای بهداشت و آموزش و پرورش هم گفته‌ام و این‌جا هم تاکید می‌کنم، وضعیت همه آن اساتیدی که به هر طریقی از دانشگاه لغو قرارداد یا اخراج شدند، مورد بازنگری قرار دهید و دانشجوها را برگردانید. طبیعی است که دانشجو حرف دارد و اعتراض می‌کند، من باید جوابش را بدهم، یا حرفش حق است که باید اطاعت کنم، یا نه اشتباه می‌کند که باید هدایتش کنم.»

نماینده رهبری در آذربایجان شرقی: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند

احمد مطهری اصل، نماینده رهبری در آذربایجان شرقی گفت: «طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند و در این سنگر باید با ارتقای سطح عل...