تجمع اعتراضی پرستاران در اصفهان



تصاویری از تجمع اعتراضی پرستاران در اصفهان برای بی‌بی‌سی فارسی ارسال شده است. اعتصاب پرستاران که در شهرهای مختلف ایران از ۱۵ مرداد آغاز شده، تا امروز ۱۰ شهریور همچنان ادامه دارد. آنها نسبت به «رسیدگی نشدن به مطالبات صنفی» و «پرداخت‌های اندک» اعتراض دارند.


شکایت از شیفت‌های کاری طولانی، حقوق اندک و اضافه‌کاری‌های اجباری از جمله مواردی است که پرستاران و کارشناسان اورژانس به آن اعتراض دارند.


پیشتر فریدون مرادی، عضو شورای عالی نظام پرستاری ایران گفته بود: «مدت زمان زیادی است که تعرفه خدمات پرستاران به حساب پرستاران واریز نشده است و بیش از یک سال است که این تعرفه، به دست پرستاران نرسیده است.»


محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت ایران چند روز پیش اعلام کرد «مطالبات پرستاران بیش از هفت هزار میلیارد تومان است و قرار شده که تمام حق و حقوق آنها هرچه زودتر پرداخت شود.»


اعتراضات صنفی و معیشتی پرستاران در ایران به بیش از پنجاه شهر کشور سرایت کرده و به گفته دبیرکل خانه پرستار، بزرگترین اعتراض صنفی آنان در صد سال اخیر است.

نماینده رهبری در آذربایجان شرقی: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند

احمد مطهری اصل، نماینده رهبری در آذربایجان شرقی گفت: «طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام زمان‌اند و در این سنگر باید با ارتقای سطح عل...