«سرخپوست تنها»، اثر منیرو روانی‌پور؛ زنانی که از اشتباه کردن نمی‌هراسند


 مجموعه داستان «سرخپوست تنها»، آخرین مجموعه داستان منیرو روانی‌پور، نویسنده مطرح و پرکار ایرانی است که سال ۱۴۰۰ خورشیدی، توسط خود او در گوگل پلی منتشر شده است؛ مجموعه‌ای از ۶ داستان نه چندان کوتاه که در هر کدام از روایت‌ها، یک شخصیت زن، با تمام گذشته تاریک و پر از زخم‌اش در برابر آیینه‌ی آینده ایستاده و از اینکه از اشتباهات، ضعف‌ها و قدرت‌هایش بگوید، ابایی ندارد.


«سرخپوست تنها» شامل شش داستان است: به نام‌های «زن عراقی»، «تمام روزت با من گذشت»، «چشمان چموش جاشووا»، «این حلزون است یا اژدها»، «صحنه‌ی آخر» و «نیلوفر مرداب».

خانم روانی‌پور در مقدمه کتاب نوشته است: «کتاب سرخپوست تنها، در زمانه‌ای آماده چاپ می‌شود که ارواح خسته‌ی کشته شدگان جنگ در خوزستان، تشنه، خون گریه می‌کنند. همزمان صدها شخصیت داستانی اعدام شده توسط سانسور، در ذهن من به خیابان‌ها می‌ریزند تا در کنار تشنه‌گانِ جان به لب رسیده، فریاد بزنند.»

آنطور که خانم روانی‌پور به آن اشاره می‌کند طرح برخی از این داستان‌ها از ۲۰ سال پیش با او بوده‌اند تا سرانجام هر کدام را در گوشه‌ای از دنیا به پایان رسانده است.

ساختن زندگی، جایی فراتر از مرزهای وطن


«زن عراقی»، روایت زنی ایرانی است که به روح و جان و تن‌اش تجاوز شده، از کشور خود رانده شده، در لس‌آنجلس بی‌خانمانی کشیده و حالا به دنبال دوستی با یک زوج لهستانی است که خود آنها در زمان کمونیست‌ها از لهستان فرار کرده و به آمریکا آمده‌اند.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...