بحران کمبود معلم؛ حمله ماموران به تجمع اعتراضی والدین بهبهانی و بازداشت ۴ نفر


 ماموران حراست و بسیج آموزش و پرورش بهبهان در استان خوزستان به تجمع اعتراضی خانواده‌های دانش‌آموزان روستای قلعه سید مقیم حمله کردند. در حمله روز چهارشنبه ۱۷ آبان، ماموران شهروندان را با شوکر زدند و چهار نفر را بازداشت کردند.

صبح روز چهارشنبه جمعی از اولیای دانش‌آموزان این روستا در اعتراض به نبود معلم مقاطع سوم و پنجم ابتدایی، در محوطه اداره آموزش و پرورش این شهرستان تجمع کردند.

اواخر مهر ماه مقام‌های جمهوری اسلامی گفتند مدارس ایران با کمبود دست‌کم ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار معلم روبه‌رو هستند که نسبت آن در استان‌های مختلف با هم تفاوت دارد.

در استان تهران میزان کمبود معلم حدود چهار هزار نفر و در استان سیستان و بلوچستان ۱۵ هزار تن برآورد شده است.

با این‌ حال رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، روز ۱۰ آبان مدعی شد هیچ گزارشی از «کلاس‌های خالی از معلم» وجود ندارد و مشکل کلاس‌های بدون آموزگار در هفته‌های نخست مهر حل شده است.

با ادامه‌دار شدن این مشکل در مدارس برخی شهرها، والدین بهبهانی تجمع کردند اما بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، اجتماع آنان با حضور نیروهایی از نهادهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی مادران و برخی پدران شرکت کننده در این تجمع را با اسلحه تهدید به شلیک کردند و برخی از آنان مانند یک زن حامله را با شوکر زدند.

در این تجمع تلفن همراه برخی تجمع‌کنندگان ضبط شد.

خبرگزاری هرانا در گزارشی نوشت چهار شهروند به نام‌های علی دوست آچاک‌پور، اسماعیل عارف‌زاده، اصغر عبادی‌راد و سالار فرح‌بخش به دست ماموران بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...