نرگس محمدی به بیمارستان «اعزام» و پس از آزمایش و به دلیل «نبود مشکل حاد» به زندان برگردانده شد


 در پی افزایش فشارهای بین‌المللی برای رسیدگی پزشکی به وضعیت نرگس محمدی، برنده جایزه نوبل صلح امسال، که در زندان به سر می‌برد، اکنون گزارش‌ها حاکیست که سرانجام مسئولان زندان او را به بیمارستان اعزام کردند. شب گذشته اعضای هیئت مدیره بنیاد اولاف پالمه از دولت ایران خواستند تا فورا برای نجات جان نرگس محمدی، اقدام کند. یک روز پیش از این نیز کمیته نوبل نروژ هم درخواست مشابهی را مطرح کرد.

پیشتر تقی رحمانی، فعال سیاسی و همسر نرگس محمدی، گفته بود که با وجود «گرفتگی پنجاه‌ درصدی دو رگ قلب» و دستور پزشک زندان برای اعزام «فوری» خانم محمدی به بیمارستان، مسئولان زندان اوین به‌خاطر خودداری این فعال حقوق بشر از تن‌ دادن به حجاب اجباری، از این امر ممانعت کرده‌اند.

نرگس محمدی در اعتراض به این عمل دست به اعتصاب غذا زده بود و حال او به گفته خانواده‌اش، «نامساعد» گزارش شده بود.

اکنون به گزارش اداره کل زندان‌های استان تهران اقدامات تشخیصی لازم از قبیل آزمایش خون و تست‌های کامل قلب توسط بیمارستان انجام شد که نتیجه آزمایش ریوی بر اساس این گزارش «کاملا نرمال» اعلام شده است.

سازمان زندانهای استان تهران همچنین اعلام کرده است که «با توجه به نبود مشکل حاد، این زندانی برای ادامه دوران محکومیت به زندان بازگردانده شد.»

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...