جلوگیری از دفن خسروی‌زند در قبرستان بهائیان تهران؛ « پیکر مادر عزیزمان را وقف یادگیری دانشجویان پزشکی می‌کنیم»


به گزارش فعالان حقوق بهائیان به خانواده رحیمیان اجازه دفن مادرشان در آرامستان جاوید تهران داده نشده است


کامران رحیمیان، یکی از پسران آفاق خسروی‌زند که چهارشنبه یک آذر درگذشت، در یک پست اینستاگرام خبر داده است که پیکر مادر خود ‌را برای تحقیقات به دانشجویان پزشکی اهدا می‌کنند.


به گزارش فعالان حقوق بهائیان حکومت ایران به خانواده رحیمیان اجازه دفن مادرشان، آفاق خسروی‌زند، را در آرامگاه بهائیان تهران نداده‌اند و آنها را مجبور به دفن مادر خود در محوطه گورهای دسته‌جمعی خاوران کرده‌اند؛ و برای همین کامران و کیوان رحیمیان تصمیم گرفتند پیکر مادر خود را برای تحقیقات پزشکی اهدا کنند.


آنها در یک پست اینستاگرامی گفته‌اند: «برای حفظ استقلال جامعه بهایی، برای احترام به حریم روح خاوران که پدرمان هم بخشی از آن است، و میل آفاق به یادگیری و حمایت بی‌دریغش از ما در مسیر یادگیری تصمیم گرفتیم پیکر مادر عزیزمان را وقف یادگیری دانشجویان پزشکی کنیم.»


چند سال است که حکومت ایران مشکلات زیادی برای دفن بهائیان در آرامگاه «گلستان جاوید» در خاوران در تهران ایجاد کرده است و خانواده‌ها را به دفن درگذشتگانشان در محوطه گورهای دسته‌جمعی زندانیان سیاسی اعدام شده در دهه شصت خورشیدی مجبور می‌کند.


گورستان خاوران در جنوب شرق تهران مجموعه‌ای از چندین قبرستان اقلیت‌های دینی از جمله گلستان جاویدان، قبرستان بهائیان تهران است. حکومت ایران در دهه ۶۰ زندانیان سیاسی اعدام شده را مخفیانه و بدون اطلاع به خانواده‌ها در بخشی از خاوران در گورهای دسته‌جمعی دفن کرد. 

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...