صادق بوقی؛ از لیدری فوتبال تا لیدری رقص و شادمانی اجتماعی

سبک ویژه ترانه‌خوانی جمعی و رقص گروهی صادق بوقی، یکی از جاذبه‌های توریستی شهر رشت به شمار می‌رود


اطلاعات مقاله

نویسنده,فرج بال‌افکن


واکاوی سبک رقص و شادی صادق بوقی و برخوردهای قضایی با این گیله مرد هفتاد ساله بازار بزرگ و قدیمی رشت، همچنان صفحه اول برخی روزنامه‌های چاپ تهران را به خود اختصاص داده است و هر دو جناح سیاسی عمده داخل ایران، دیدگاه‌های خود را در یادداشت‌ها و سرمقاله‌های این روزنامه‌ها منعکس می‌کنند.


همزمان یکی از اجراهای جذاب صادق بوقی، بارها با همان نسخه اصلی اما به اشکال گوناگون در فضای مجازی جهان در حال بازآفرینی است و کارزاری که در حمایت از او به راه افتاد، بازار داغی دارد که حکومت ایران را «دشمن شادی مردم» می‌خواند.


«درسی که صادق بوقی داد» عنوان یادداشت عباس عبدی، فعال سیاسی است که در روزنامه اعتماد منتشر شده است. او نوشته که این ماجرا می‌تواند درسی آموزنده برای سیاستگذاران باشد و اتفاقا همین درس را می‌توانند به مسئله حجاب نیز تسری دهند.


آقای عبدی معتقد است که ممنوعیت رسمی یا حقوقی یک رفتار، هنگامی کارساز است که ابتدا در ذهن و ضمیر جامعه مذموم باشد. چون در غیر این صورت هرگونه برخورد رسمی و انتظامی با آن عمل «موجب انزجار عمومی و حتی واکنش عملی نیز خواهد شد.»

او نوشته است که نه تنها مردم از برخورد با صادق بوقی حمایت نکردند، حتی در خیلی از جاهای دیگر در همراهی با آن ابراز شادی و نشاط کردند، «آیا پلیس می‌خواهد با همه اینها برخورد کند.»
 

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...