عباس دریس پنج ماه بعد از توقف حکم اعدام به ۱۴ سال زندان محکوم شد


 وکیل عباس دریس از دستگیرشدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ در ایران پنج ماه بعد از توقف اجرای حکم اعدام در دیوان عالی به ۱۴ سال حبس محکوم شده است. برادر او محسن دریس به دو سال زندان محکوم شده است.


فرشته تابانیان، وکیل این دو برادر، روز چهارشنبه ۲۲ آذر در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «عباس دریس در شعبه سوم کیفری یک استان خوزستان به چهارده سال حبس به اتهام قتل عمد و حمل و نگهداری اسلحه محکوم شد. مستند حکم را قاضی عِلم خود دانسته‌اند. از این مقدار ده سال قابل اجراست. به این حکم اعتراض کردم. ما همچنان معتقدیم که در شهادت آقای صیادی عباس دریس هیچ دخالتی نداشته‌اند.»

او اضافه کرد: «هیچ گونه اقراری و ادله‌ای که نشان بدهد موکلم در این ماجرا دخالت داشته‌اند وجود ندارد. اعاده دادرسی در مورد حکم اعدام موکلم عباس دریس هنوز در دیوان عالی کشور مفتوح می‌باشد. امیدوارم که این حکم ناعادلانه نقض شود.»

خانم تابانیان که توییت‌های خود را با هشتگ «نه به اعدام» و «اعدام نکنید» منتشر کرد در مورد محسن دریس نوشت: «محسن دریس بابت اتهام معاونت در قتل تبرئه شد و بابت اتهام نگهداری اسلحه به دو سال حبس محکوم شد. محسن دریس از سال نود هشت تا حدود یک ماه پیش در زندان بودند. بنا به درخواست موکلم عباس دریس از زندان سپیدار اهواز به زندان ماهشهر منتقل شدند.»

عباس دریس، متولد سال ۱۳۵۲، متهم بود در کشته شدن رضا صیادی کویخ، فرمانده نیروهای گارد ویژه پلیس دست داشته است. گفته می‌شود این فرمانده نیروهای گارد ویژه پلیس در روز ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۹۸ در درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان در حوالی شهرک چمران (جراحی) کشته شد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...