بیانیه مشترک دانشجویان شش دانشگاه ایران: ما خار چشم استبداد باقی خواهیم ماند


مراسم روز دانشجو در دانشگاه شیراز


دانشجویان دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد، اصفهان و یزد به مناسبت روز دانشجو در بیانیه‌ای مشترک از ادامه «سرکوب حداکثری» در دانشگاه‌ها، فشار «کمیته‌‌های انضباطی» بر دانشجویان انتقاد کردند و خطاب به حکومت نوشتند «بگذارید به شما بگوییم که امروز داغ‌هاتان به مدال‌های افتخار بدل شده‌ است و ما دانشجویان آتش روشنی‌بخش راه فرداییم و خار چشم استبداد باقی خواهیم ماند».


به گزارش شورای صنفی دانشجویان، در این بیانیه که نام شش دانشگاه مطرح ایران به چشم می‌خورد با اشاره به جنبش مهسا گفته شده است: «اکنون که دستگاه سرکوب با مداخله حداکثری در فضای دانشگاه به دنبال خاموش‌کردن صدای جنبش دانشجویی است؛ مقاومت در برابر این سلطه‌گری بی‌حد و حصر که حذف تشکل‌های دانشجویی و علم ‌کردن آیین‌نامه‌های انضباطی ضد دانشگاهی فقط جلوه‌هایی از آن است؛ ضروری‌تر از هر زمانی به نظر می‌رسد».


در بخشی از این بیانیه به برخورد روزانه نیروهای حراست و حجاب‌بان‌ها با دانشجویان اشاره شده و این فشارها را «اقتدار پوشالی» دانسته و گفته شده است «تعریف‌های ما و شما از دانشجو تفاوت بسیاری دارد. بذری که با سرکوب تشکل‌های دانشجویی، اخراج اساتید شایسته و تعلیق دانشجویان کاشتید؛ را روزی در همین دانشگاه‌ها درو خواهید کرد».


در بخش دیگر بیانیه خطاب به حکومت گفته شده است: «سال‌هاست که دانشگاه را تبدیل به بنگاه اقتصادی کرده‌اید و حقوقی برای دانشجو باقی نگذاشته‌اید. قوانین غیرانسانی‌تان برای ما پشیزی ارزش ندارد. مقاومت ما روزمره است. نمایندگان شما را به رسمیت نمی‌شناسیم و ارزشی برای حضور جلادانی که دستشان آلوده به خون آزادی‌خواهان است؛ قائل نیستیم».


در ادامه بیانیه دانشجویان به حکومت گفته‌اند «آگاه باشید دانشجویانی که تاریخ جنبش دانشجویی را به دوش می‌کشند؛ تا روز رهایی از هر نوع ستم حاکم بر دانشگاه و جامعه هیچ‌گونه سازشی از خود نشان نخواهند داد.» 

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...