«آزار کودکان» در یک پرورشگاه در تهران: «سوزاندن با اتو به دلیل شب ادراری»


 روزنامه اعتماد می‌گوید که پیگیری این رسانه از آزار شدید کودکان در یک مرکز بهزیستی باعث تغییرات در این موسسه شده است


۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱ ژوئن ۲۰۲۳

روزنامه اعتماد، در گزارشی تکان دهنده از «آزار و شکنجه» کودکان در یک پرورشگاه در شرق تهران پرده برداشت. گفته می‌شود که این پرورشگاه، مرکز نگهداری از «کودکان بدون سرپرست یا بد سرپرست» است.

در گزارش روزنامه اعتماد با عنوان «داغ ماندگار» که یکشنبه ۲۱ خرداد ماه منتشر شد، از جمله آمده است که این مرکز بوسیله موسسه خیریه «مهر ماندگار» اداره می‌شود؛ با مربیانی که «همگی طلبه» هستند.

روزنامه اعتماد می‌گوید که از ۴ روز پیش و در پی دریافت گزارش‌ها درباره آزار شدید کودکان و پس از بررسی «صحت اسناد این آزارها» این موضوع را به بهزیستی خبر داده بودند و حالا بهزیستی پس از تایید خطا به این موسسه اخطار داده است.

مدیر موسسه خیریه هم روحانی بودن مربیان این مرکز را تایید کرده و گفت: «تا الان همه مربيان ما طلبه بودند و فكر می‌كرديم که بهترين گزينه برای آموزش و پرورش هستند.»

گزارش از بدرفتاری با کودکان در مراکز بهزیستی و موسسات خیریه خصوصی در سراسر ایران بارها منتشر شده است و این در حالی است که ده‌ها تن از فعالان حقوق کودک در ماه‌های اخیر بازداشت و زندانی شدند و موسسات مستقل و با سابقه چون «جمعیت امام علی» بوسیله دستگاه قضایی منحل شده است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...