جنجال «عروس‌بازی» در موقوفات تاریخی۱۵۰ هکتاری قزوین چیست؟

موقوفه «خانه امینی‌ها» از کم نظیرترین خانه‌های اعیانی به جا مانده از دوره قاجاریه است و شامل چند صد هکتار زمین از جمله سه تا چهار روستای قزوین است


اطلاعات مقاله

نویسنده,فرج بال‌افکن

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹ ژوئن ۲۰۲۳

افشاگری درباره اجاره «۱۵۰هکتار زمین با یک دامداری هزار راسی» املاک وقفی به عروس رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ایران، واکنش‌هایی را در پی داشته که حالا از آن به عنوان «عروس‌بازی» در شبکه‌های اجتماعی یاد می‌شود. سازمان اوقاف در دو اطلاعیه، با رد این موضوع آن را «اباحه‌گری» نامیده و وعده کرده که از افشاگر آن شکایت خواهد کرد. در عین حال گزارش برخی رسانه‌های داخلی حاکی‌است که اجاره «خانه امینی‌ها» در قزوین صحت دارد.

وحید اشتری، افشاگر سفر خانواده محمد باقر قالیباف به ترکیه برای خرید وسایل نوزاد، (موسوم به سیسمونی گیت) دیروز یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در یک رشته توییت جدید، اسنادی را از اجاره بخشی از موقوفات معروف «خانه‌ی امینی‌ها» به عروس رئیس سازمان اوقاف منتشر کرد.

او نوشت که اجاره این موقوفات، ماهانه «یک میلیون تومان است که به یک زن متولد ۱۳۶۹ واگذار شده است.»

این فعال رسانه‌ای جریان موسوم به عدالتخواه با همرسانی این اسناد گفته که در تمام قراردادها هم «بدون نگرانی رسما آدرس منزل رئیس سازمان اوقاف قید» شده است.

به نوشته آقای اشتری، اوقاف رسما تبدیل به حیاط خلوت فساد شده است و به «این نهاد چون زیر نظر رهبری است کسی هم نمی‌تواند بگوید؛ بالای چشمت ابروست.»

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...