«برای اعتراف به مجاهد کورکور قرص خوراندند»


 یکی از بستگان نزدیک مجاهد کورکور در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی از شکنجه‌های جسمی و روحی و خوراندن قرص جهت اخذ اعتراف اجباری، تهدید به اعدام و فشارها بر خانواده او می‌گوید. او همچنین از حضور مجاهد کورکور در مراسم خاک‌سپاری کیان پیرفلک گفته است.

این فرد نزدیک به خانواده مجاهد کورکور می‌گوید یکی از آشنایان طی تماسی به خانواده آقای کورکور گفته که او را چند روز پیش از زندان به بیمارستان منتقل کردند، اما خانواده اطلاع ندارند به کدام بیمارستان و به چه علت به بیمارستان منتقل شده است. این موضوع موجب نگرانی خانواده این زندانی شده است.

عباس کورکوری، معروف به مجاهد کورکور، ۲۹ آذر ۱۴۰۱، یعنی ۳۴ روز بعد از کشته‌شدن کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله اهل ایذه در روستای «پَرسوراخ» به همراه یک نفر دیگر به نام هومن صیدالی در عملیات مشترک «وزارت اطلاعات، سپاه ولی‌عصر استان خوزستان و فراجا» بازداشت شد. در جریان این عملیات دو نفر دیگر از دوستان مجاهد کورکور به نام‌های محمود احمدی و حسین سعیدی به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.

مجاهد کورکور در جریان بازداشت نیز به شدت از ناحیه پا زخمی شده بود و به گفته این فرد نزدیک به خانواده «از دریافت خدمات درمانی در زندان محروم ماند» و در تماس‌هایش با خانواده درخواست دارو برای کاهش درد و پانسمان پایش کرده بود.

این منبع آگاه به بی‌بی‌سی می‌گوید مجاهد کورکور «از زمان بازداشت تاکنون در سلول انفرادی نگه‌داری می‌شود.» خانواده آقای کورکور تا ۳ ماه از محل نگهداری او اطلاع نداشتند و تنها دو هفته یک‌بار با خانواده تماس می‌گرفت: «حتی خود مجاهد هم نمی‌دانست کجا زندانی است. وقتی زنگ می‌زد صدایش گرفته بود و از درد می‌نالید. دو هفته قبل از عید گفت منتقل شده و دیگر هیچ خبری باز از او نشد.»

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...