بازدید دیپلمات‌های خارجی از زندان قرچک برای «آشنایی با زندانبانی اسلامی»، در غیبت زندانیان سیاسی


 یک ماه پس از انتقال زندانیان سیاسی زن از زندان قرچک، سازمان‌ زندان‌ها در ایران از بازدید شماری از دیپلمات‌های خارجی از این زندان که رسما «ندامتگاه زنان تهران» نام دارد در روز چهارشنبه، دهم خرداد، خبر داد.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، هیئت بازدیدکنندگان را متشکل از ۳۶ سفیر و دیپلمات و نماینده سازمان‌های بین‌المللی توصیف کرده، اما به اسم و رسم هیچ یک از آنها اشاره نکرده است. از این بازدید هنوز عکسی هم منتشر نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها، کاظم غریب‌آبادی، معاون قوه قضائیه، هدف از این بازدید «سه ساعته» را نشان دادن «خدمات و تسهیلات متنوع و بی‌شائبه به زندانیان زن» به مقامات خارجی و آشنایی آنها با «اصول زندانبانی اسلامی» عنوان کرد.

بیشتر در این باره: پنج زندانی سیاسی زندان قرچک به بند زنان زندان اوین منتقل شدند


این بازدید یک ماه پس از انتقال پنج زندانی سیاسی ‌محبوس در زندان قرچک، به بند زنان زندان اوین صورت گرفته است.

آقای غریب‌آبادی در ادامه ادعا کرده است: «[قرچک] در حال حاضر تنها زندان زنان با حدود ۷۰۰ زندانی در استان تهران می‌باشد که بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد.»

زندان قرچک که از آن با عنوان بزرگ‌ترین زندان زنان ایران نام برده می‌شود، یکی از بدنام‌ترین زندان‌های ایران است و مدافعان حقوق بشر بارها خواستار تعطیلی آن شده‌اند.

این مکان پیش از تبدیل شدن به زندان، مرغداری و سپس اردوگاه ترک اعتیاد مردان بوده است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...