نوشیدن الکل صنعتی در استان البرز؛ بیم آن می‌رود که تعداد قربانیان افزایش یابد


 مقام‌های ایران می‌گویند که عوامل توزیع الکل صنعتی را در استان البر، تحت پیگرد قانونی قرار داده‌اند. گزارش‌ها حاکی‌است که تاکنون بر اثر نوشیدن این نوع الکل، دست‌کم ۱۲ تن جان خود را از دست دادند و حدود ۱۰۰ تن دیگر به دلیل مسمومیت شدید در کرج بستری شده‌اند. این واقعه بار دیگر بحث عدم بازدارندگی ممنوعیت الکل خوراکی را مطرح کرده است.

همزمان شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز یک‌شنبه، ۲۸ خرداد از افزایش تعداد مسموم‌شدگان به ۱۴۱ نفر خبر داد.

براساس گزارش‌‌ها و با توجه به وخامت حال مسموم‌شدگان، بیم آن می‌رود که تعداد مرگ و میر ناشی از مصرف الکل صنعتی در استان البرز از ۱۲ تن هم بیشتر شود. همزمان منابع خبری دیگری در ایران تعداد جان باختگان این مسمومیت گسترده را تا ۲۰ تن اعلام کرده‌اند.

پیش‌تر حسین فاضلی هریکندی از سخنگویان قوه قضاییه ایران، به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته بود: «تاکنون حدود ۱۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه و تعدادی هم فوت کرده‌اند و احتمال اینکه چند نفر در منزل فوت کرده و به بیمارستان هم اعزام نشده باشند وجود دارد که پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال بررسی است».

این مقام قوه قضاییه ایران گفته تاکنون ۳ تن به ظن ارتباط با این وقایع بازداشت شده‌اند و ۶ متهم هم دیگر در مرحله بازجویی قرار دارند.

مصرف الکل در ایران ممنوع است و به همین دلیل دولت و مراجع بهداشتی نظارتی بر محصولات الکلی زیرزمینی و خانگی و یا واردات غیرقانونی آن ندارند و به همین علت میزان مسمومیت‌های مرگبار ناشی از نوشیدنی‌های الکلی دست‌ساز و خانگی درآن کشور بالاست.

سه سال پیش در یکی از مسمومیت‌های گسترده ناشی از الکل صنعتی، در شیراز ۴۴ تن جان باختند و ۳۳۰ تن در بیمارستان بستری شدند. در همان سال در اهواز هم توزیع الکل صنعتی در قالب مشروبات الکلی جان دستکم ۳۶ تن را گرفت و ۲۷۰ تن را روانه بیمارستان کرد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...