مصرف الکل صنعتی جان «چندین نفر را در کرج گرفت و ۱۰۰ نفر را راهی بیمارستان کرد»



 مقام‌ها در ایران می‌گویند توزیع کنندگان الکل صنعتی که موجب مرگ چند نفر و مسمومیت شدید و بستری ۱۰۰ نفر در این شهر شده است را تحت پیگرد قانونی قرار داده‌اند.


حسین فاضلی هریکندی از سخنگویان قوه قضاییه ایران به خبرگزاری دولتی ایرنا در این کشور گفته: «تاکنون حدود ۱۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه و تعدادی هم فوت کرده‌اند و احتمال اینکه چند نفر در منزل فوت کرده و به بیمارستان هم اعزام نشده باشند وجود دارد که پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال بررسی است».

منابع خبری دیگر در ایران تعداد جان باختگان این مسمومیت گسترده را تا ۲۰ نفر اعلام کرده‌اند.

این مقام قوه قضاییه ایران گفته تاکنون ۳ نفر در این رابطه بازداشت و ۶ متهم هم در مرحله بازجویی قرار دارند.

مصرف الکل در ایران ممنوع است و به همین دلیل دولت و مراجع بهداشتی نظارتی بر محصولات الکلی زیرزمینی و خانگی و یا واردات غیرقانونی آن ندارند و به همین علت میزان مسمومیت‌های مرگبار ناشی از مشروبات الکلی دست‌ساز و خانگی دراین کشور بالاست.

سه سال پیش در یکی از مسمومیت‌های گسترده ناشی از الکل صنعتی، در شیراز ۴۴ نفر جان باختند و ۳۳۰ نفر در بیمارستان بستری شدند. در همان سال در اهواز هم توزیع الکل صنعتی در قالب مشروبات الکلی جان دست کم ۳۶ نفر را گرفت و ۲۷۰ نفر را روانه بیمارستان کرد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...