حجاب در ایران: سعید حجاریان «پروژه حجاب اختیاری» را تمام شده خواند و روزنامه جوان آن را نتیجه عدم شادی در جامعه دانست


 بعد از گذشت ۹ ماه از جنبش زن، زندگی، آزادی، مسئله پوشش زنان در قالب «حجاب اجباری» یا «اختیاری»، همچنان در رسانه‌های داخلی، ما بین مقام‌های جمهوری اسلامی و سیاسیون، از مهم‌ترین مباحث این روزها است. روزنامه جوان از باید و نبایدهای حجاب و عفاف نوشته است، سعید حجاریان «پروژه حجاب اختیاری» را تکمیل شده دانسته و معاون اول قوه قضائیه از تهیه پیش‌نویس لایحه «حجاب و عفاف» توسط قوه قضائیه دفاع کرد.

سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد «حجاب اختیاری» را «پروژه»‌ای خواند که به سرانجام رسیده است و گفته در «پس و پشت پروژه حجاب اختیاری تقاضایی چهل ساله» وجود داشته است.

آقای حجاریان در این گفت‌وگو که شنبه سوم خرداد منتشر شد، به سال‌ها تبعیض علیه زنان نیز اشاره کرده است.

از سوی دیگر روزنامه جوان، نزدیک به جریان اصول‌گرا، در یادداشتی به «باید و نبایدهای حجاب و عفاف» پرداخته و رعایت حجاب را نشانه «عفت و پاکدامنی درونی شده در فرد» تعریف کرده است.

روزنامه جوان دراین یادداشت به شش راه حل برای پایان دادن به معضل «بی‌حجابی» پرداخته است، از جمله «ایجاد تعادل در پوشش» و نوشته این تعادل زمانی به تحقق خواهد رسید که «سخت‌گیری‌های بیش از اندازه و بی‌مورد به خرج» داده نشود.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...