گسترش مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور؛ ده ها تن دیگر راهی بیمارستان شدند

 


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه شانزدهم اسفندماه ۱۴۰۱، دانش آموزان مسموم در نی ریز به ۴۶ نفر افزایش یافت.
یک منبع مطلع با اعلام این خبر به هرانا گفت: “۴۶ دانش آموز دختر از جمله سه کودک پسر و راننده سرویس مدرسه که زن بود از سه مدرسه در این شهر بر اثر مسمومیت به بیمارستان شهدای سلامت نی ریز منتقل و با علائم سرفه، تنگی نفس، خارش، سرخی چشم و حالت تهوع بستری شدند.”
وی در ادامه افزود: “تاکنون هیچ یک از دانش آموزان ترخیص نشده اند و یکی از دانش آموزان نیاز به مراقبت بیشتری دارد.”
به گفته این منبع مطلع، این دانش آموزان از مدارس فرزانگان و والفجر از شهر نی ریز و یک مدرسه دیگه از “روستای وزیره” در بخش رودخور از توابع نی ریز میباشند.
مسمومیت ۵ دانش آموز در سنندج
به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور، امروز سه شنبه شانزدهم اسفندماه، ۵ تن از دانش آموزان هنرستان پسرانه شهریار نمکی در سنندج در پی مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.
بنابە گزارشها امروز بر اثر تصاعد گاز در هنرستان شهریار نمکی سنندج ۵ دانش‌آموز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.
خانواده این‌ دانش آموزان هنوز از جزئیات ماجرا اطلاعی ندارند و آنچه در رسانه ها منتشر شده فقط اظهار نظر مسئولین است.
مسمومیت ۱۰ دانش آموز در ریجاب
به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور، صبح امروز سه شنبه شانزدهم اسفندماه، ۱۰ تن از دانش آموزان دختر در یکی از دبیرستانهای شهر ریجاب از توابع شهرستان دالاهو واقع در استان کرمانشاه مسموم شدند.
براساس این گزارش، دو تن از این دانش آموزان در یکی از درمانگاه های شهر ریجاب مداوا شدند و دیگر دانش آموزان به بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب منتقل شدند.
مسمومیت ۱۴ دانش آموز در تربت جام
به گزارش خبرگزاری ایلنا، روز جاری چهارده تن از دانش آموزان دختر در تربت جام در پی مسمومیت راهی بیمارستان شدند.
محمد محمدی، رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در این خصوص گفت: “امروز ۱۴ نفر از ۲ دبیرستان دخترانه به بیمارستان سجادیه مراجعه داشتند که علائم خفیفی همچون سوزش گلو و برخی سرگیجه و تنگی نفس داشتند که تحت درمان قرار گرفتند.”
وی افزود: “۱۳ نفر از این افراد مرخص شدند و فقط یک نفر تحت نظر است که آن هم مشکل خاصی ندارد و تا ساعتی دیگر مرخص خواهد شد.”
مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در کرمان
به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور، امروز سه شنبه شانزدهم اسفندماه، تعدادی از دانش آموزان مدرسه درخترانه اعتصام در کرمان مسموم و به مراکز درمانی منتقل شدند.
مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در نورآباد
به گزارش خبرگزاری فارس، امروز سه شنبه شانزدهم اسفندماه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ممسنی در این باره گفت: “پیش از ظهر امروز خبر مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه دخترانه ستایش شهر نورآباد به رسانه‌ها رسید که بلافاصله با حضور مسؤولان آموزش و پرورش و انتقال دانش‌آموزان به بیمارستان آرامش به مدرسه بازگشت.”
 
سریال مسمومیت دانش آموزان مدارس کشور از ماه های اخیر آغاز و کماکان نیز ادامه دارد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مسمومیت دانش آموزان در مدارس را “عمدی” عنوان کرد و معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در این خصوص گفت: “این اقدامات توسط برخی از افراد با هدف تعطیلی تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه صورت گرفته است.”
محمد تقی فاضل میبدی، استاد دانشگاه و حوزه “جریان های مذهبی” را مسئول مسمومیت های سریالی دانش آموزان در مدارس عنوان کرد و دادستان کل کشور هم گفته بود که احتمالا این اتفاقات “عمدی” است.

مقام اتاق بازرگانی: مردم به جای خرید ارز، بشکه نفت بخرند

 حمید حسینی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی به خبرگزاری ایلنا درباره بورس انرژی گفت مردم «می‌توانند به جای اینکه پول خود را در بانک سرمایه‌...