مسمومیت‌های سریالی؛ پنج معلم توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شدند



 

پنج معلم در اعتراض تجمع‌های مربوط به مسمویت سریالی دانش آموزان در سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه، وریا کریمی، کمال فکوریان، جبار پاکزاد، مختار اسدی و عابد احمدی از فعالان صنفی معلمان در سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

در میان این شش معلم بازداشتی، و وریا کریمی پس از بازداشت به پلیس امنیت سنندج منتقل و کمال فکوریان و جبار پاکزاد از اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان – سنندج پس از مراجعه به پلیس امنیت سنندج برای پیگیری وضعیت معلمان بازداشتی دستگیر شدند.

همچنین مختار اسدی، فعال صنفی معلمان بدون ارائه حکم قضایی در منزلش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

عابد احمدی، دیگر فعال صنفی معلمان نیز شامگاه سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه در مقابل پلیس امنیت سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

روز سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه، نیروهای سرکوبگر به تجمع معلمان در مقابل اداره آموزش و پرورش سنندج یورش بردند و با پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای معلمان معترض را هدف قرار دادند.

دستکم چهار معلم در این تجمع بر اثر شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای توسط نیروهای سرکوبگر زخمی شده‌اند.

قرار بود تجمع معلمان در اعتراض به وضعیت ناامن مدارس و مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان در محوطه اداره آموزش و پرورش سنندج برگزار شود، اما به دلیل بسته بودن درب اداره آموزش و پرورش در خیابان “اکباتان” سنندج برگزار شد.

مقام اتاق بازرگانی: مردم به جای خرید ارز، بشکه نفت بخرند

 حمید حسینی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی به خبرگزاری ایلنا درباره بورس انرژی گفت مردم «می‌توانند به جای اینکه پول خود را در بانک سرمایه‌...