تجمع خانواده های زندانیان محکوم به اعدام/ اعتراضات معلمان و شهروندان در شهرهای مختلف



 امروز سه‌ شنبه شانزدهم اسفند ماه، شماری از خانواده های زندانیان در خطر اعدام، با مطالبه توقف اجرای حکم نزدیکان خود، در مقابل درب زندان قزلحصار کرج دست به تجمع اعتراضی زدند. همچنین در پی گسترش مسمومیت سریالی دانش آموزان در مدارس کشور و انتشار فراخوانی توسط شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، جمعی از فرهنگیان و شهروندان معترض ساکن در شهرهای سنندج، شیراز، کرج، بابل، سقز، رشت، کرمانشاه، لاهیجان، اهواز، الیگودرز، همدان، بوشهر، کاشمر، هرسین، مشهد، نیشابور، کازرون، جلفا، قزوین، ساری، یاسوج، مریوان، دیواندره، بجنورد، تاکستان و دانشجویان دانشگاهای علامه طباطبایی و علو پزشکی تبریز دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه شانزدهم اسفند ۱۴۰۱، شماری از خانواده های زندانیان در خطر اعدام در مقابل درب زندان قزلحصار کرج تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس ویدیوهایی که به دست هرانا رسیده است، شماری از خانواده های زندانیان در خطر اعدام، با مطالبه توقف اجرای حکم نزدیکان خود، در مقابل درب زندان قزلحصار کرج دست به تجمع اعتراضی زدند.

روز جاری، دستکم هفت زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم به سلول های انفرادی زندان قزلحصار کرج منتقل شدند.



تجمع اعتراضی معلمان و مردم معترض در شهرهای مختلف

به گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، امروز سه‌ شنبه شانزدهم اسفند ۱۴۰۱، شماری از معلمان و شهروندان معترض در شهرهای مختلف تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش معلمان و شهروندان معترض اعم از والدین دانش آموزان مسموم شده، در مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهرهای سنندج، شیراز، کرج، بابل، سقز، رشت، کرمانشاه، لاهیجان، اهواز، الیگودرز، همدان، بوشهر، کاشمر، هرسین، مشهد، نیشابور، کازرون، جلفا، قزوین، ساری، یاسوج، مریوان، دیواندره، بجنورد، تاکستان و دانشجویان دانشگاهای علامه طباطبایی و علو پزشکی تبریز دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس قطع نامه پایانی شورای مذکور، “تامین امنیتی روانی و جسمانی دانش آموزان و معلمان و جلوگیری از ادامه حملات بیولوژیکی در مدارس کشور”، “اجرای کامل طرح رتبه بندی”، ” اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق سالانه بر مبنای نرخ تورم”، “تناسب سازی برنامه های درسی دانش آموزان متناسب با دانش روز”، “آزاد سازی معلمان در بند”، “خاتمه دادن به تفرقه اندازی صدا و سیما میان معلمان و دیگر اقشار جامعه”، بخشی از مطالبات نادیده گرفته شده معترضان ارزیابی می شود.

همچنین شماری از معلمان از جمله غلامرضا غلامی کندازی، محمدعلی زحمتکش، بها ملکی، رحمان عابدینی بهمراه چند تن دیگر از خانواده های دانش آموزان به ترتیب در شهرهای شیراز، سنندج و کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. از میان این شهروندان آقایان غلامرضا غلامی کندازی، محمدعلی زحمتکش و خانواده های بازداتشی در شیراز پس از چند ساعت آزاد شدند.

افزون بر این معاون امنیتی وزیر کشور بدون ذکر جزییات از بازداشت چند تن در رابطه با مسمومیت سریالی دانش آموزان در مدارس کشور، در پنج استان خبر داد.

بعلاوه بر اساس گزارش های منتشر شده توسط این شورا، نیروهای امنیتی با تیراندازی با استفاده از گلوله های ساچمه ای دو تن از معلمان را در شهرستان سنندج زخمی کرده اند.

لازم به ذکر است تجمع دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با دخالت نیروهای حراست این دانشگاه با سرکوب و خشونت مواجه شده است.

مقام اتاق بازرگانی: مردم به جای خرید ارز، بشکه نفت بخرند

 حمید حسینی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی به خبرگزاری ایلنا درباره بورس انرژی گفت مردم «می‌توانند به جای اینکه پول خود را در بانک سرمایه‌...