اتهام “افساد فی الارض”؛ حکم اعدام حبیب اسیود توسط دیوان عالی کشور تایید شد




خبرگزاری هرانا – حکم اعدام حبیب کعبی (حبیب اسیود) فعال سیاسی متهم به “افساد فی الارض”، در دیوان عالی کشور تایید شد. پیشتر آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات آقای اسیود در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده بود.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، حکم اعدام حبیب اسیود در دیوان عالی کشور تایید شد.


مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در این خصوص اعلام کرد: “حکم اعدام حبیب اسیود به اتهام «افساد فی‌ الارض از طریق سرکردگی گروهی به نام «حرکته النضال‌»، در دیوان عالی کشور تایید شد.”


پیشتر آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای اسیود در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده بود.


در جریان این جلسه، نماینده دادستان با تاکید بر اینکه “حبیب کعبی (حبیب اسیود) نقشه برای امنیت کشور داشته است، تقاضای اعمال اشد مجازات برای او را از ریاست دادگاه خواستار شد.”


پیش از این مرکز رسانه قوه قضاییه از صدور و ابلاغ کیفرخواست این فعال سیاسی، در دادگاه انقلاب خبر داده بود.


حبیب کعبی، در آبان ماه ۱۴۰۰ به شکل و روند مبهمی از ترکیه به تهران منتقل شد.

پس از بازداشت وی، خبرگزاری صدا سیما با انتشار گزارشی این شهروند را “از عناصر سرکرده گروهک حرکته النضال (جدایی طلبان اهواز)” خواند و مدعی شد که این گروه مخالف نظام در “حمله تروریستی” به رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ماه سال ۹۷ دست داشته است. 

مقام اتاق بازرگانی: مردم به جای خرید ارز، بشکه نفت بخرند

 حمید حسینی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی به خبرگزاری ایلنا درباره بورس انرژی گفت مردم «می‌توانند به جای اینکه پول خود را در بانک سرمایه‌...