گوهر عشقی می‌گوید با تلفن تهدید به مرگ با گاز سمی شده


 

گوهر عشقی در میانه دور جدید اعتراضات در ایران اعلام کرد که پس از ۸۰ سال زندگی، روسری از سر خود برمی دارد و از این پس حجاب بر سر نخواهد کرد

گوهر عشقی مادر ستار بهشتی وبلاگ نویسی که در سال ۱۳۹۱ در بازداشتگاه نیروی انتظامی تحت شکنجه جان باخت، گفته است که به صورت تلفنی تهدید به خفه شدن با گاز سمی شده است.

بنیاد ستاربهشتی، در حساب توییتری خود خبر داده که خانم عشقی در یک تماس تلفنی که شماره آن مشخص نبوده تهدید شده که در صورتی که سکوت نکند و به اعتراضات ادامه دهد، با گاز سمی خفه‌ خواهد شد. گوهر عشقی هم در واکنش در توییتر خود نوشته است «قسم به خون فرزندانم، دختران شیر دل و پسران دلیرم، ایستاده ام تا پایان.»

خانم عشقی از مادران دادخواه در ایران است که به طور علنی از جمهوری اسلامی ایران انتقاد می کند و خواستار به پایان رسیدن نظام حاکم بر ایران است. او در جریان اعتراضات اخیر در ایران که ابتدا در اعتراض به حجاب اجباری شکل گرفته بود اعلام کرد که به احترام کشته‌شدگان و مردم معترض ایران پس از ۸۰ سال زندگی، روسری از سر خود برمی دارد و از این پس حجاب بر سر نخواهد کرد.

خانم عشقی پیش از این هم هدف ضرب و جرح گرفته بود. سال گذشته او در این باره گفت در راه امام‌زاده‌ای بود که پسرش در آن به خاک شپرده شده است، و دو نفر بر روی موتور به او نزدیک شدند و یکی از موتورسواران او را به زمین زد.

تهدید خانم عشقی به مرگ با گاز سمی در حالی‌ است که در روزهای اخیر موارد مسمومیت دختران دانش آموز افزایش قابل توجهی داشته است.




مقام اتاق بازرگانی: مردم به جای خرید ارز، بشکه نفت بخرند

 حمید حسینی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی به خبرگزاری ایلنا درباره بورس انرژی گفت مردم «می‌توانند به جای اینکه پول خود را در بانک سرمایه‌...