حضور گزینشی زنان در ورزشگاه آزادی برای بازی ایران و روسیه

جمهوری اسلامی در جریان مسابقه فوتبال میان دو تیم ملی ایران و روسیه برای اولین بار در بیش از یک‌سال گذشته، اجازه داد که زنان به صورت گزینشی در ورزشگاه آزادی تهران، محل برگزاری این مسابقه، حضور داشته باشند 
این مسابقه دوستانه با نتیجه مساوی یک-یک به پایان رسید و بر اساس تصاویری که از این دیدار منتشر شده، تعداد اندکی از زنان از جمله چند زن روس در ورزشگاه حضور داشتند.
این مسابقه در حالی برگزار شد که ایران در ماه‌‌های گذشته صحنه اعتراضات سراسری علیه حکومت بود که با جان باختن مهسا امینی آغاز شد.
مهسا امینی پس از بازداشت از سوی نیروهای گشت ارشاد که مامور اعمال حجاب اجباری در ایران هستند، جان باخت.
در جریان اعتراضات، مردم اعمال حجاب اجباری و دیگر تبعیض‌ها علیه زنان از سوی جمهوری اسلامی را محکوم کردند.
در اسفند سال ۱۴۰۰، با وجود این‌که زنان اجازه خرید بلیت بازی مقدماتی جام جهانی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی لبنان را پیدا کردند، اما به‌دلیل آنچه برخی از مسئولان «سوءمدیریت» خواندند، از ورود به ورزشگاه مشهد منع شدند.

جمهوری اسلامی در بیش از چهل سال گذشته تماشاگران زن را از حضور در ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات فوتبال منع کرده است.
در پی اعمال این محدودیت، فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در سال ۱۳۹۸ به ایران دستور داد که بدون محدودیت به زنان اجازه دسترسی به استادیوم‌ها را بدهد. اما فدراسیون فوتبال و مقامات جمهوری اسلامی هر بار از انجام این دستور طفره می‌روند یا به صورت گزینشی اجازه حضور برخی زنان را به ورزشگاه می‌دهند.
مسابقه دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه در حالی برگزار شد که تیم روسیه از زمان حمله این کشور به اوکراین توسط فیفا و یوفا از تمام مسابقات محروم شده است.
جمهوری اسلامی در سال گذشته روابط نزدیکی با مسکو در بخش‌های مختلف از جمله نظامی ایجاد کرده و پهپادهایی را برای بکارگیری در جنگ اوکراین به روسیه ارسال کرده است.
مسابقه روز پنجشنبه اولین مسابقه تیم ملی فوتبال ایران با مربی جدید بود. امیر قلعه‌نویی جانشین کارلوس کی‌روش شده است.

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...