بازداشت یک وبلاگ‌نویس در پی انتقاد از موضوع مسمومیت مشکوک دختران دانش‌آموز




یک وبلاگ‌نویس در ارومیه به دلیل انتشار مطالب اعتراضی در حساب اینستاگرام خود درباره مسمومیت گسترده و مشکوک دانش‌آموزان دختر بازداشت شد.


همشهری آنلاین روز پنج‌شنبه، ۱۸ اسفند، خبر داد که در اولین «برخوردها با سلبریتی‌ها و شاخ‌های مجازی که اقدام به شایعه‌افکنی و التهاب آفرینی می‌کردند»، یک وبلاگ‌نویس در ارومیه با دستور قوه قضاییه و توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

بر اساس تصاویر منتشرشده در سایت همشهری آنلاین از حساب کاربری این فرد و بررسی آن می‌توان فهمید که هویت او رضا پورجعفر، هنرمند و بازیگر ساکن ارومیه، است که با نام مستعار «عمورضا» در اینستاگرام فعال است و بیش از ۴۳ هزار نفر دنبال‌کننده دارد.

در دو استوری که آقای پورجعفر درباره مسمومیت گسترده دانش‌آموزان منتشر کرده بود، آمده بود: «مامان نمی‌تونم نفس بکشم» و «بچه‌هامون جنگ رو ندیدند ولی شیمیایی رو چشیدند.»

همزمان با حمله‌های گازی به مدارس در چندین شهر ایران و مسمومیت مشکوک چند هزار دانش‌آموز بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در هفته‌های گذشته پست‌های مشابهی را منتشر کرده‌اند.

دادستان تهران نیز ۱۶ اسفند از تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم علیه «مدیران مسئول رسانه‌های هم‌میهن، رویداد ۲۴ و شرق و همچنین اشخاصی از جمله آذر منصوری، صادق زیباکلام و رضا کیانیان» خبر داده و علت این تصمیم را «شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی» این افراد و رسانه‌ها در مورد ماجرای حملات با گاز به مدارس و خوابگاه‌ها عنوان کرده بود.

این خبر یک روز پس از آن اعلام شد که رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی خواستار «اشد مجازات» برای گویندگان برخی اظهارات در این زمینه شد.

در ماه‌های گذشته مجلس شواری اسلامی طرحی را تدوین کرده است که بر اساس آن اظهارنظر درباره هر موضوعی که در آن «نیاز به اظهارنظر مراجع رسمی است و هنوز اعلام نظر رسمی نشده» با مجازات ۱۰ تا ۱۵ سال زندان برای فرد اظهارنظرکننده روبه‌رو خواهد شد.

طراحان این طرح برای توجیه این مجازات‌ها مدعی‌ شده بودند که چنین اظهارنظرهای «خلاف واقع» موجب «اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع» می‌شود.

پس از گذشت بیش از سه ماه از آغاز حملات سمی به مدارس در شهرهای مختلف ایران، مقامات جمهوری اسلامی درباره جزئیات این حوادث شفاف‌سازی نکرده‌اند.

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...