روز جهانی زن در ایران؛ بازداشت‌ها و آمار سرکوب زنان


 

روز جهانی زن در ایران با تظاهرات‌های پراکنده، بازداشت‌ها، احضار به دادگاه توأم بود. پنج فعال صنفی معلمان در سنندج و دو تن دیگر در تهران و کرمانشاه بازداشت شدند. سفارتخانه‌های اروپایی در تهران به این مناسبت پیام فرستادند.



در آستانه روز جهانی زن شماری از شهروندان زن و مرد توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.


سکینه پروانه، زندانی سیاسی سابق و صادق سامره‌‌ای، معلم و فیلمساز توسط نیروهای امنیتی در شهرهای تهران و کرمانشاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، نیروهای امنیتی روز سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه، به هنگام دستگیری صادق سامره‌ای در کرمانشاه، برخی لوازم شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند.


همزمان اتحادیه آزاد کارگران ایران از بازداشت سکینه پروانه، زندانی سیاسی سابق توسط نیروهای امنیتی خبر داد که در تهران صورت گرفت. از دلیل بازداشت و محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.


سکینه پروانه در نیمه دوم سال ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه دستگیر و نهایتا توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت از عضویت در گروه‌های سیاسی محکوم شد. وی اواخر بهمن سال جاری، به دنبال صدور بخشنامه "عفو"، آزاد شده بود.

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...