اختتامیه فیلم فجر؛ بوسه رئیس سینمایی بر روسری دختر خردسالش و سیمرغی که به «پدر موشکی ایران» رسید

 

محمد خزاعی،‌ رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد ایران در اقدامی نمایشی در مراسم اختتامیه دو دختر خردسال خود را با روسری و چادر به روی سن برد و روسری یکی از آنها را بوسید


اطلاعات مقاله

نویسنده,مهرزاد فتوحی

مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر عصر روز یکشنبه ۲۲ بهمن در سالن برج میلاد تهران برگزار شد. از غیبت بسیاری از سینماگران و اهالی فرهنگ و هنر ایران تا «حرکت تبلیغاتی» رئیس سازمان سینمایی و حضور دختر قاسم سلیمانی و یاد کردن از «پدر موشکی» سپاه، از جمله حاشیه‌های این مراسم بود که از نگاه‌ها پنهان نماند.


برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتقاد از آنچه که «فضای سرد و بی‌روح» این مراسم خوانده شد و حضور تعداد بسیار کمی از سینماگران و هنرمندان مراسم اختتامیه را با مراسم یادبود «منیر سادات غیاثی» همسر علیرضا قربانی،‌ خواننده موسیقی مقایسه کردند که همزمان در مسجدی در شهرک غرب تهران برگزار شده بود و جمع بزرگی از چهره‌های فرهنگی و سینمایی در آن حضور داشتند.


چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که تعداد زیادی از بازیگران و سینماگران مطرح آن به دلیل مخالفت خود با حجاب اجباری و یا حمایت از اعتراضات سال گذشته فعالیت‌شان ممنوع اعلام شده و حتی با محکومیت‌های قضایی رو به رو هستند.


با این همه خبرگزاری فارس مراسم دیشب را یکی از «بهترین اختتامیه‌های فیلم فجر» توصیف کرد.


آوردن کودکان با روسری و چادر برای صحه گذاشتن بر «پروپاگاندای حجاب اجباری»

سخنان محمد خزاعی،‌ رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت ارشاد ایران،‌ خوانش نادرست بخشی از دعای معروفی که در هنگام تحویل سال نو خوانده می‌شود ، آوردن دو دختر خردسالش با روسری و چادر و بوسیدن روسری یکی از آنها همه با انتقادهایی رو به رو شد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...