نخی که کت‌ و دامن،‌ انتخابات و خاندان پهلوی را به هم دوخت


 ژیلا صادقی در روز اول هم با کت و دامن اجرا کرد (راست) اما لباس روز سوم اجرای او (چپ) جنجالی شد


کم‌تر پیش می‌آید دیدن کت و دامن در تلویزیون موضوع بحث هزاران نفر شود و عجیب‌تر آن‌که با انتخابات، سپاه پاسداران و خاندان پهلوی ارتباط پیدا کند؛ اما لباس مجری شبکه سه تلویزیون ایران همه این ویژگی‌ها را داشت.


ژیلا صادقی، مجری برنامه‌های صبحگاهی، به‌تازگی به برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه پیوسته و از روز یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ اجرای این برنامه را آغاز کرده است. کت و دامن مشکی او در روز اول اجرا توجهی جلب نکرد تا دو روز بعد، سه‌شنبه ۲۷ دی‌، که با کت سفید روی دامن یا مانتوی سیاه و کنتراست زیاد، به چشم رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی آمد.


هرچند اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس‌جمهور وقت، سال‌ها پیش گفته بود زنان می‌توانند کت و دامن و لباس‌های رنگی بپوشند، اما زنی با کت و دامن در تلویزیون و نهادهای رسمی دیده نشد یا توجهی جلب نکرد؛ حتی الهه کولایی برای حضور با مانتو در مجلس با مخالفت‌های زیادی مواجه شد. معصومه ابتکار و لعیا جنیدی را هم مجبور کردند برای ورود به کابینه چادر سر کنند.


صحبت‌های مجری در پخش گسترده کلیپ‌های اجرایش بی‌تاثیر نبود. او به نیروهای سپاه پاسداران برای حفاظت از مرزها تعظیم کرد و در بخشی دیگر شاهزاده رضا پهلوی و همسرش را به سخره گرفت. درباره یاسمین پهلوی با خنده و استهزا گفت برای نشستن کنار او در مراسم ۲۵۰ دلار قیمت تعیین شده است.


اما در رسانه‌های داخلی بیشتر پوشش او به چشم آمد. دنیای اقتصاد، همشهری، رکنا و تابناک با «شگفتی» و تعجب درباره‌اش نوشتند و اعتماد تیتر زد: «قر و فر مجری زن کت و دامن‌پوش روی آنتن زنده تلویزیون؛ انتخابات، قفل ممنوعیت‌ها را در صدا و سیما شکست».

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...