کوروش کمپانی؛ وعده‌های فریبنده، مال‌های بر بادرفته


 دفتر اصلی فروشگاه کوروش کمپانی در خیابان فردوس تهران


اطلاعات مقاله

نویسنده,علی رمضانیان

 

در سال‌های اخیر، «مال‌باختگی» به یکی از اصطلاحات رایج در ایران تبدیل شده است.


در این روند مردم از موسسه‌های مالی و بنگاه‌های اقتصادی متضرر شده و بخشی یا کل سرمایه خود را از دست داد‌ه‌اند. تازه‌ترین مورد از این مال‌باختگی، مربوط به شرکت «کوروش کمپانی» است که در بازار تلفن همراه فعال بوده و مالک آن هم از کشور خارج شده است.


کوروش کمپانی توسط یک جوان دهه هفتادی راه‌اندازی شد تا به تعمیر تلفن همراه بپردازد، ولی به نظر می‌رسد بازار داغ گوشی به دلیل سیاست‌های محدود کننده دولت، سبب شده باشد تا این شرکت به فروش تلفن همراه روی بیاورد و برای کسب سود غیرمتعارف دست به اقدامات غیرمعمول بزند.


اما مشکل از آنجایی آغاز شد که شرکت به تعهدات خود برای تحویل گوشی‌های پیش‌فروش شده، عمل نکرد و در نهایت بدهی سنگینی به بارآورد که مال باختگان را به جلوی در شرکت کشاند.


درباره شرکت کوروش کمپانی و موسس آن چه می‌دانیم؟

بر اساس روزنامه رسمی شرکت «کوروش پردازان آی‌سا» که نام تجاری آن «کوروش کمپانی» است، در سال ۱۳۹۹ توسط امیرحسین شریفیان تاسیس شد. بر اساس اسناد روزنامه رسمی ایران، این شرکت برای خرید و فروش تلفن همراه و لوازم الکتریکی، تعمیرات تلفن همراه و لوازم جانبی، واردات و صادرات انواع کالای مرتبط، در محله فردوس در غرب تهران با سرمایه ۵۰ میلیون تومانی ثبت شد. بر اساس همین اطللاعات در بهمن ماه ۱۴۰۲، سرمایه ثبتی شرکت به ۹۵ میلیون تومان افزایش یافت.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...