به دلیل کمبود گاز، مدارس در چندین استان بار دیگر تعطیل اعلام شدند


با ادامه سرما و بارش برف و باران در مناطق مختلف ایران، مدارس در چندین استان به دلیل کمبود گاز روز سه‌شنبه هشتم اسفند تعطیل اعلام شدند.


به گزارش ایرنا، روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد مدارس این استان «به خاطر صرفه‌جویی در مصرف گاز» روز سه‌شنبه غیرحضوری برگزار می‌شوند.


مدارس استان‌های البرز، مرکزی، قزوین، همدان و قم، و همچنین برخی شهرها در استان‌های تهران، اصفهان، لرستان، خراسان جنوبی و اردبیل هم روز سه‌شنبه غیرحضوری اعلام شده‌اند.


در شماری از استان‌ها، از جمله اصفهان، ستادهای مدیریت بحران تصویب کرده‌اند فعالیت ادارات در روز سه‌شنبه با یک ساعت تاخیر و با رعایت «حداکثر صرفه‌جویی در مصارف گاز و برق» آغاز شود.


ایران مالک دومین ذخایر گاز در جهان به شمار می‌رود اما مشکلاتی مانند عدم جذب سرمایه‌گذاری، تحریم‌ها، سوء مدیریت و نداشتن فناوری روز باعث شده که میزان کسری گاز هر سال بیشتر شود.


در سال‌های اخیر در فصل زمستان گاز ادارات و صنایع با قطعی یا محدودیت همراه بوده و صندوق توسعه ملی چندی پیش هشدار داد که تا چند سال دیگر ایران تنها قادر به تامین گاز «یک‌سوم» تقاضای داخلی خواهد بود. 

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...