خودکشی در ایران و پزشکانی که خود به کمک نیاز دارند


دستیاران تخصصی پزشکی در ایران از فشارهای کاری فراوان می‌گویند


اطلاعات مقاله

نویسنده,فرن تقی‌زاده

شغل,بی‌بی‌سی

۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴

در این خبر موضوعی مربوط به خودکشی مورد بررسی قرار گرفته است. اگر به خودکشی فکر می‌کنید، در ایران با اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ تماس بگیرید؛ در افغانستان با شماره ۱۱۹، در بریتانیا با خیریه سماریتن ۱۱۶۱۲۳ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱.


پزشکان در مراکز درمانی آخرین راه نجات کسانی هستند که اقدام به خودکشی کرده‌اند. حالا خودکشی پزشکان جوان در ایران به خبر تبدیل شده است و این سوال را ایجاد کرده که چه کسی باید به این گروه کمک کند.


ماه‌ها است در مورد افزایش آمار خودکشی در جامعه پزشکی ایران هشدار داده می‌شود؛ از روایت‌ها و مشاهدات در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا بیانیه‌های انجمن‌های علمی مرتبط با پزشکان در ایران.


پیشتر انجمن علمی روان‌پزشکان ایران، در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در مورد افزایش آمار بالای خودکشی بین رزیدنت‌ها هشدار داد و تداوم این روند را زمینه‌ساز «فروپاشی نظام سلامت» دانست. دراین نامه انجمن علمی روان‌پزشکان دلیل این فراوانی را فشارهای اجتماعی٬اقتصادی و شغلی ذکر کرده است. در این مطلب نگاهی کردیم به وضعیت پزشکان جوان در ایران.


یکی از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی در پیامی برای ما ازمشکلات و فشارهای پزشکان متخصص تازه‌فارغ‌التحصیل نوشته است. 

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...