گزارش اختصاصی بی‌بی‌سی از تنبیه خشن دانش‌آموزان در بوشهر


 بی‌بی‌سی به تصاویری دست یافته که خشونت فیزیکی علیه یک دانش‌آموز در ایران را نشان می‌دهد. بخش راستی‌آزمایی بی‌بی‌سی توانسته تایید کند که این تصاویر مربوط به مجتمع آموزشی البرز در خورموج در استان بوشهر است.


به گفته منبعی که این تصاویر را در اختیار بی‌بی‌سی قرار داده و همینطور، بر اساس تاریخ روی دوربین، این حادثه مربوط به آبان ۱۴۰۲ است.


در این تصاویر شخصی که به نظر می‌رسد مدیر مدرسه باشد در حضور چند بزرگسال دیگر که بنابر گزارش‌ها معلم‌ها و ناظم مدرسه هستند و همینطور کودکان دیگر، چند دانش آموز را کتک می‌زند.


این در حالی است که دبستان و پیش‌دبستانی خصوصی البرز، با انتشار تصاویر متعدد از فعالیت‌های کودکان در این مدرسه خود را آموزشگاهی «خاص و متفاوت» معرفی می‌کند.


در تصاویر تبلیغاتی این مدرسه در اینستاگرام، کامران صفتی، مدیر این مجتمع آموزشی، بارها در برنامه‌های مختلف در کنار کودکان دیده می‌شود، و در یکی از این تصاویر می‌گوید «عشقم این است که در کنار دانش‌آموزان باشم».


بی‌بی‌سی بعد از تماس های متعدد مدرسه البرز، در نهایت موفق شد با همسر مدیر صحبت کند که به نظر می‌رسد او هم از کارکنان این آموزشگاه است اما او حاضر نشد با خبرنگار این شبکه گفتگو کند.


منبعی که تصاویر خشونت علیه کودکان در مدرسه البرز را در اختیار بی‌بی‌سی قرار داده می‌گوید این رفتارپیش از این هم رخ داده اما حتی شکایت به آموزش و پرورش نتیجه‌ای نداشته است.


بی‌بی‌سی نمی‌تواند این ادعا را به طور مستقل تایید کند.


خشونت فیزیکی علیه دانش‌آموزان در ایران بارها رسانه‌ای شده است. این در حالی است که در قوانین جمهوری اسلامی ایران چنین رفتاری ممنوع است.


آیین‌نامه اجرایی مدارس می‌گوید ، «تنبیه بدنی دانش‌آموز و سوء‌رفتار با وی به هر دلیل و تحت هر شرایطی ممنوع است و با متخلفین برابر با قوانین و مقررات رفتار می‌شود.»

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...