شهرستان ری؛ ۲۲۰ دانش آموز برخلاف پیمان نامه حقوق کودک به مناطق عملیاتی اعزام شدند


 خبرگزاری هرانا – برخلاف تعهدات بین المللی ایران تحت عنوان الحاق به پیمان نامه حقوق کودک و بخش عدم به کارگیری کودکان در امور نظامی، ۲۲۰ دانش‌ آموز در شهرستان ری به اردوی موسوم به “راهیان نور” اعزام شدند.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری بسیج، فرمانده سپاه جنوب شهرستان ری از اعزام ۲۲۰ دانش آموز به اردوی موسوم به “راهیان نور” خبر داد.


علی اصغر شهیری در این خصوص گفت: “صبح امروز این دانش آموزان که مقطع متوسطه دوم بودند با مشارکت آموزش و پرورش کهریزک و فشافویه به مناطق عملیاتی دوران جنگ اعزام شدند.”


به گفته وی، این دانش آموزان طی ۴ روز از مناطق عملیاتی فتح المبین، هویزه، شلمچه و اروند رود، بازدید خواهند کرد.


بر اساس پیمان نامه حقوق کودک، یک کودک، فرد زیر سن ۱۸ سال تعریف می شود. ایران از سال ۱۳۷۳ به این پیمان پیوسته است.بنابر این تعهدنامه، استفاده از کودکان و نوجوانان در نظامی‌گری ممنوع است، با این حال همچون بخش های کار کودکان، مجازات و اعدام و ازدواج قانونی کودکان، این قسمت از تعهدات نیز از سوی دولت ایران با آموزش نظامی و به کار گیری افراد زیر سن ۱۸ سال، نادیده گرفته می‌ شود.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...